Londen, Engeland – Deel 4

Hoi! Hier deel 4 van mijn reis naar Londen! Vandaag gingen we in de Londen Eye en hebben we veel door de stad gelopen.

Onze dag begon met een bezoek aan Harrods, vanaf het hotel gingen we met de bus naar het winkelcentrum. Harrods is het bekendste warenhuis van Londen en misschien wel Engeland. Het begon als kleine kruidenierszaak maar is nu veranderd in een luxe warenhuis met wel 300 afdelingen! We liepen een rondje door de winkel en zagen de mooie Egyptische roltrappen en de bijzondere artikelen van de vele dure merken.

Na Harrods vetrokken we met de metro naar de halte Westminister waar we via The House of Parliaments  en de Westminister Abby een wandeling langs de Thames maakten. We hadden een kaartje om bij de Londen Eye naar binnen te gaan voor 14:00 en konden nog een tijdje in de buurt rondlopen voordat we naar binnen gingen.

Rond 14:00 gingen we naar binnen bij een gebouw waar we een 4D voorstelling over de Londen Eye kregen. Daarna moesten we, ook al hadden we van tevoren een kaartje besteld, nog een tijd in de rij staan voordat we naar binnen mochten. Nadat we gefouilleerd werden en de tassen waren gecontroleerd mochten we naar binnen! Het reuzenrad draait 1 kilometer per uur en je zit ongeveer een half uur in het reuzenrad. In elke cabine mogen 25 mensen. We hadden prachtig uitzicht over de stad en het was een hele bijzondere ervaring, het is zeker een aanrader om dit te doen!

IMG_1745IMG_1735IMG_1727

Na de Londen Eye aten we een ijsje en keken we naar een aantal straatoptredens. Vervolgens gingen we met de waterbus naar de halte Tower Bridge. Daar keken we een tijdje bij de brug die openging voor een paar boten en liepen we wat rond.

Langs het water liepen we naar de haven, Katherine Dock waar veel zeilboten lagen. Na daar een tijd bij de boten gekeken te hebben en op een bankje aan het water van het zonnetje genoten hadden liepen we naar de metro om naar Soho te gaan. In de wijk Soho zijn veel straatartiesten en theatervoorstellingen en is een grote Chinese wijk. Ook was hier een bekend plein, Picadilly Circus wat met alle grote reclameborden wel wat weg had van Times Square in New York.

We liepen door naar China Town waar we een aantal bijzondere dingen zagen. Zo zagen we een machine die kleine cakejes van visjes maakte. Ook waren alle straatborden hier naast het Engels ook in het Chinees.

We gingen naar binnen in een Chinees restaurant waar we meerdere gerechten hadden die erg goed smaakten. We kregen alleen stokjes om mee te eten maar nadat ze door hadden dat dat niet helemaal goed ging kregen we ook vorken.

Via Picadilly Circus liepen we naar de bushalte, onderweg keken we nog naar een paar bijzondere straatartiesten die dansshows hadden. Met de bus gingen we weer terug naar het hotel.

Dat was alweer de vierde dag! Lees meer over de vijfde en laatste dag in deel 5!