Je bekijkt nu Moskou,Rusland – Deel 2

Moskou,Rusland – Deel 2

Hoi! Vandaag deel 2 van mijn reis naar Rusland!

Plattegrond van Moskou

Maandag was de eerste echte dag in Moskou, nu konden we pas echt zien hoe de stad eruit zag. Om half 10 besloten Denise, Davy en ik om naar de supermarkt te gaan om wat boodschappen te halen, je kunt het kraanwater in Rusland namelijk niet drinken en we hadden geen water in flesjes meer. De supermarkt was niet wat we hadden verwacht, er waren dezelfde soort producten te koop als in Nederlandse supermarkten en ze verkochten zelfs stroopwafels! Nadat we een grote fles water van een liter hadden gekocht liepen we terug naar de hotelkamer.

Iets later hadden we afgesproken met een deel van de groep bij ingang van het hotel om te gaan ontbijten. Nadat we een tijdje rond hadden gelopen kwamen we uit bij een bakkertje, binnen zag het erg schattig uit en ze hadden veel lekkere broodjes. Er was alleen een klein nadeel dat we hier vrijwel overal ervaren, de het grootste deel van de Russen spreekt geen Engels. We hebben dit probleem in bijna elke winkel/restaurant, als wij iets willen vragen ontstaat er paniek bij de medewerkers en beginnen ze de manager te bellen en om hulp te vragen. Het was dus ook een heel gedoe om een broodje te bestellen maar uiteindelijk, na veel gebarentaal, lukte dat.

Mijn ontbijt (na heel wat moeite)

Nu het licht was zagen we ook pas echt in welke wijk ons hotel zich bevond. Overal om het hotel heen waren luxe winkels zoals Gucci en Dior en overal reden dure auto’s.

We hadden de avond dat we aankwamen een 20 rittenkaart van de metro gekocht, je checkt een keer ergens in en mag dan overal met de metro heen. Na net onbijt gingen we dan ook met de metro naar de plek waar we met de rest van de klas hadden afgesproken, het rode plein. Zodra we de metro uitstapten zagen we al veel mooie gebouwen en werd iedereen al enthousiast.

We liepen langs allerlei bijzondere gebouwen en gingen toen via een poort het rode plein op. Daar zagen we de basiliuskathedraal waar iedereen zo naar uit had gekeken.

We hadden met de klas om 12:30 voor de kathedraal afgesproken maar we waren te vroeg. We besloten daarom de Goenpassage in te gaan waar we onze ogen uitkeken. Overal de waren meest luxe merken en de hele passage had een bijzondere sfeer.

Toen was het tijd om de rest van de klas te ontmoeten voor de kathedraal, we kregen namelijk een rondleiding met gids. De klas werd in twee delen verdeeld en we kregen een uitgebreide rondleiding. Ik had zelf van tevoren verwacht dat de binnenkant een grote ruimte was maar dat bleek niet zo te zijn. De beneden verdieping was een soort museum en daarboven waren een aantal minikerkjes. Er waren afgesloten ruimtes vol versieringen en elke ruimte was volgens de gids een kleine kerk. Het was erg bijzonder om dit gebouw van binnen te zien.

Helaas was het zodra we buitenkwamen aan het regenen, eigenlijk was het plan om naar het Kremlin te gaan maar nadat we er een half rondje om heen hadden gelopen besloten we dat we dit beter later deze week op een droog moment konden doen. We gingen daarom terug naar het hotel om even op te warmen.

Later die avond zouden we een diner met de hele klas bij het Hardrock café hebben. Een deel van de groep besloot tot die tijd in het hotel te blijven maar Davy, Denise, Faya en ik besloten door een grote winkelstraat van Moskou te lopen. We gingen met de metro naar het begin van de straat en liepen toen de hele straat uit, aan het einde was namelijk het restaurant. We hadden veel winkels verwacht waar je kleding kon kopen maar eigenlijk waren het alleen maar restaurants en souvenirwinkels. Dat laatste kwam ons goed uit want we wilden allemaal graag kaarten en matroesjka poppetjes kopen. We kwamen bij een winkel vol met de mooiste souvenirs en allemaal waren we goed geslaagd.

Toen we bij het restaurant aankwamen begon het personeel al nerveus te worden voor het diner. Ook tijdens het diner was het personeel gestrest en hadden ze er moeite mee om te begrijpen wat iedereen bedoelde. Na een lange tijd kwam het eten wel en het was gelukkig wel erg lekker.

Hierna was iedereen vermoeid na de lange dag en vertrok iedereen weer naar de hotelkamers.
Lees meer in Moskou deel 3!

Dit bericht heeft 0 reacties

1. Margret

Leuk om te lezen! Veel plezier verder!