Je bekijkt nu Overnachten in een boomhut in Twente

Overnachten in een boomhut in Twente

Hoi! De afgelopen dagen verbleef ik met twee vriendinnen uit Wageningen (Lois & Melissa) in een boomhut in Twente! We studeren alle drie aan de universiteit van Wageningen en hadden na onze tentamenweek twee weken vrij. Om toch wat leuks te doen in deze saaie tijden besloten we om er even tussenuit te gaan!

Na op internet gezocht te hebben kwamen we via de website natuurhuisje.nl bij verschillende bijzondere accomodaties in heel Nederland terecht en toen we deze boomhut zagen werden we meteen enthousiast! Het was een vrij simpele boomhut en voor de wc en douche moesten we naar de B&B die de eigenaren hadden in hun huis maar het was een bijzondere ervaring!

Woensdag 10 februari
Woensdag vetrokken we rond een uur of 13:00 met de auto uit Wageningen. Het had flink gesneeuwd maar gelukkig had de auto van Lois winterbanden en konden we toch op pad.

Het mooie houten huis van de eigenaren lag midden in de natuur en met de sneeuw zag alles er nog mooier uit. Na ons in het huisje geïnstalleerd te hebben deden we boodschappen in het dorpje dichtbij. In het huisje hadden we een houtkachel (heel fijn met deze kou) en twee gasstelletjes waar we op konden koken. Verder was er een tafel met drie stoelen en op de zolder drie bedden. Als je van luxe houdt is dit niet het juiste huisje maar voor ons was dit helemaal prima. Na het koken hebben we bij het vuur gezeten en spelletjes gespeeld, een gezellige avond!

Donderdag 11 februari
Donderdag waren we al vroeg wakker, de kachel was natuurlijk uitgegaan dus het was flink afgekoeld in het huisje. Nadat Lois en Melissa (de stokers) die weer aan de praat hadden gekregen was het gelukkig snel alweer warm binnen. We hadden ovenbroodjes gekocht en bij gebrek aan oven hebben we die in het vuur geroosterd.

Na het ontbijt hesen we ons in warme skipakken en begonnen we aan onze wandeling. Van de eigenaren hadden we een wandelroute van 7 kilometer gekregen maar door de sneeuw deden we er heel wat langer over. We hadden als tip gekregen een stuk door de weilanden te lopen maar daar kwam de sneeuw bijna tot onze knieën dus dat was flink ploeteren! Het was wel heel mooi onderweg zo door de natuur!

Na de wandeling waren we van plan om achter te auto met een touw te sleeën. Toen Lois dit echter aan de eigenaar van het huisje vertelde stelde hij voor dat hij ons met zijn tractor wel even door het weiland kon slepen, echt heel erg leuk!

Na de wandeling en het sleeën was het wel tijd voor ontspanning. Bij het huisje kon je als extra de sauna en hottub boeken. De eigenaar had ze warm gestookt met hout en we kregen een mand met handdoeken, badjassen en wijn. Een hele bijzondere ervaring zo met de sneeuw buiten!

Vrijdag 12 februari
Vrijdag zat onze minivakantie er alweer op! We hebben een hele leuke en gezellige tijd gehad en dit was zeker voor herhaling vatbaar!

Een verblijf in de boomhut (of de B&B) is zeker een aanrader! Het ligt in een prachtige omgeving om te wandelen en het is weer een keer iets anders dat de standaard huisjes op een vakantiepark. Wij zouden het in ieder geval zo nog een keer doen!