Je bekijkt nu Porto, Portugal

Porto, Portugal

Bom día, vorige week was ik op stedentrip in het zonnige Porto! Samen met vriendinnen uit mijn roeiploegje, Aimy en Isabel, gingen we op bezoek bij Femke die voor haar stage in Porto woont. We hebben een heerlijke week gehad.

Donderdag 2 juni

Donderdag stond onze wekker erg vroeg… We vlogen om 9:00 maar door alle drukte op Schiphol stonden we er al om 5:00. Gelukkig ging alles goed en vlogen we daarna zonder problemen naar Porto.

Eenmaal daar stond Femke ons op te wachten en na een korte stop bij haar huis (waar we konden verblijven) namen we de metro naar het centrum. Hier hebben we rondgelopen door het oude centrum, de bruggen over de Douro rivier, en proefden we onze eerste ‘Port cocktail’ op het daktteras van ‘Porto Cruz’ met mooi uitzicht op de stad.

We sloten de dag af bij een schattig vegan-restaurantje, ‘Zen Wonderland’, waar we bijzondere maar lekkere burgers aten.

Vrijdag 3 juni

Vrijdag was het iets minder lekker weer maar besloten we toch op pad te gaan in de stad. We beklommen de Torre dos Clérigos en hadden mooi uitzicht over de hele stad. Na de lunch maakten we een boottocht over de Dourro rivier en dronken we, hoe kan het ook anders in Porto, een glaasje port. De prijzen in Porto vallen erg mee, ’s avonds aten we bij een onbeperkt vegetarisch buffetrestaurant, daTerra Baixa, voor maar 11 euro!

Zaterdag 4 juni

Zaterdag begon de dag met wat regen dus besloten we naar het centrum te gaan om wat te winkelen. Maar al snel klaarde het weer op en begon het zonnetje te schijnen dus vetrokken we naar het strand. We namen een Uber naar het rustige strand aan de overkant van de rivier, ‘Cabedelo do Douro’. Het strand was prachtig en er was bijna niemand, we hebben er echt een heerlijke middag gehad!

’s Avonds besloten we het uitgaansleven van Porto te ontdekken. We gingen naar club ‘Plano B’ en hadden een leuke avond! Wel mocht er binnen op de dansvloer gerookt worden, een beetje apart en niet zo lekker als je wil dansen.

Zondag 5 juni

Zondag besloten we van het lekkere weer te genieten en lekker op het strand te liggen. Dit keer gingen we naar ‘Praia de Matosinhos’, een stuk drukker en minder mooi, maar we hebben er alsnog een lekkere dag gehad.

Maandag 6 juni

Zondag hadden we al gezien dat je bij het strand van Matosinhos kunt surfen. De dag ervoor waren de golven niet super maar maandag besloten we het gewoon te proberen. Het was superleuk om weer in het water te zijn en te surfen, ik had het echt gemist!

Na een lekkere lunch en een korte omkleedstop thuis gingen we nog het centrum in om wat te drinken en nog even van de stad te genieten.

Na een korte nacht vlogen we weer naar huis en zat onze vakantie er helaas alweer op. We hebben een hele leuke week gehad en Porto is zeker een aanrader als stedentrip! Saudações!