Je bekijkt nu Praag, Tsjechië

Praag, Tsjechië

Dobrý den! Samen met Luuk ging ik 10 dagen op vakantie in Tsjechië! We begonnen onze reis in Praag en gingen vervolgens naar het ‘Lipnomeer’ onderin Tsjechië. Hierbij het reisverslag van ons eerste deel van de vakantie!

Vrijdag 22 juli
Ik was nog nooit in Tsjechië geweest maar Praag stond al een tijdje op mijn lijstje om te bezoeken. Via vrienden hoorden we dat het maar 8,5 uur rijden was dus besloten we spontaan hier naar toe te gaan in onze vakantie. We gingen op pad met de auto en basic kampeerspullen en verbleven in Praag op de stadscamping ‘Prague Central Camp‘. Het was alleen meer een soort bar met een grasveld waar je ook je tent mocht plaatsen dan echt een camping haha. Maar met de tram voor de deur waren we binnen een kwartier midden in het centrum dus dat was ideaal.

Nadat we ons geïnstalleerd hadden op de camping besloten we meteen met de tram naar het centrum te gaan. Onze eerste indruk van de stad was ‘erg warm en druk’ haha. Het was natuurlijk druk door het hoogseizoen maar ook nog eens 30+ graden, vrij pittig voor een stedentrip.

Na een rondje door het centrum namen we de funiculaire (schuin treintje) naar de Petřín heuvel waar we uitzicht over de stad en de bekende burcht hadden.

Daarna liepen we naar de oude markt waar we per ongelijk om 17:00 bij de bekende klok aanliepen. Het is de oudste nog werkende astronischme klok die elk heel uur een show geeft met een soort poppen die voorbij draaien. We waren alleen niet de enige, er stonden nog honderden andere toeristen te kijken. Daarna namen we een Tsjechisch biertje bij een beer garden en namen we weer de tram terug naar onze camping.

Zaterdag 23 juli

Zaterdagochtend gingen we op pad om de burcht van Praag te bezoeken, de grootste burcht ter wereld. We bezochten de kathedralen, de oude rechtbank, het gouden straatje en liepen rond binnen de murem. Het was allemaal erg mooi en bijzonder maar ook heel erg druk met toeristen.

’s Middags liepen we verder door de stad en kwamen we uit bij het Letnapark. Hier heb je allerlei picknickbankjes waar je een goedkoop drankje kunt halen en met uitzicht over de stad kunt genieten!

Zondag 24 juli

Zondag begonnen we de dag met een boottour over de Moldourivier. Echt een aanrader en leuk om de stad en de bekende Karelsbrug vanaf het water te zien!

’s Middags wandelden we de door de stad en bezochten we het technische museum met veel oude auto’s en treinen. Daarna sloten we onze dag weer af met een drankje in het Letnapark!

Ondanks de warmte en drukte was het erg leuk om Praag bezocht te hebben! Veel mooie oude gebouwen, de rivier en historische bruggen en burcht.

Na ons weekend in Praag was het tijd voor het volgende deel van onze reis, het Lipnomeer!