Sint-Petersburg, Rusland – Deel 7

Hoi! Hier alweer het laatste deel van mijn reis naar Rusland. De tijd is echt voorbij gevolgen.

Omdat we de avond hiervoor laat waren opgebleven sliepen we uit tot half 10. Toen ik wakker werd heb ik mijn koffer ingepakt en klaargezet voor vertrek en daarna wat versieringen voor Melanie neergezet die jarig was. We hadden de dag daarvoor een Russisch sjaaltje gekocht en hadden een kaarsje in een stukje ontbijt koek als ’taart’ gedaan.

Daarna gingen Faya en ik naar de Izaak Kathedraal, Faya was daar namelijk nog niet geweest en ik vond de kerk zo mooi dat ik het leuk vond om hem nog een keer te zien.

Nadat we in de kerk waren geweest zijn we in een heel leuk cafeetje gaan zitten waar we gingen brunchen. We hadden allebei een kom met yoghurt, fruit en cornflakes en een cappuccino. Het eten was echt super lekker. Wat erg grappig was dat we van de ober een soort kleurplaten kregen om ons tijdens het wachten op het eten te vermaken.

Na het eten zijn we even langs de rest van de groep gelopen en daarna waren wel van plan nog even rond te lopen in de Hermitage maar toen we daar aankwamen stond er een enorme rij dus besloten we nog wat door de stad te lopen. We liepen via de brug naar de overkant van de rivier en hebben daar wat rond gekeken.

Op de terugweg naar het appartement liepen we nog langs een souvenirwinkel waar we de laatste souvenirs kochten.

De rest van de groep was al met de metro naar het vliegveld vertrokken maar Faya en ik moesten nog onze koffers in het appartement ophalen. We gingen met de metro een stuk het centrum uit en namen toen de bus naar het vliegveld. Daar aangekomen checkten we onze koffers in, ik had gelukkig geen overgewicht, en zagen we de rest van de groep weer. We moesten door de paspoortcontrole en douane en dat ging gelukkig allemaal zonder problemen.

We waren erg vroeg en liepen door wat winkels en zaten een hele tijd te wachten. We zouden eigenlijk om 17:50 moeten boarden maar na een tijdje werd er omgeroepen dat de vlucht 60 min vertraging had en iets later hoorden we dat er nog 30 minuten bijgekomen waren. De nieuwe vertrektijd werd 20:00 dus zaten we nog langer te wachten.

Rond 19:30 ging de gate open en konden we het vliegtuig in.

In het vliegtuig kregen we de reden van de vertraging te horen. Er was tijdens de vlucht een persoon ziek geworden en er moest vanwege medische hulp een tussenstop in Kopenhagen worden gemaakt.

Onze vliegreis verliep prima en zonder problemen.

En toen kwamen we alweer aan op Schiphol. Ik heb een geweldige reis gehad en heb geen moment spijt gehad van mijn keuze voor Moskou en Sint-Petersburg!

Tot bij mijn volgende blogpost!

Dit bericht heeft 0 reacties

1. Marina

Bijzondere reis Saskia!
    Door je blog hebben we een beetje met je meegereisd!