Teamweekend, Zeeland

Hoi, hier een soort klein reisverslag van mijn weekend in Nederland met mijn volleybalteam!

Ik volleybal bij Delftse studenten volleybalvereniging Punch en daar is het gebruikelijk om met je team een weekend weg te gaan en allerlei leuke dingen te doen. Dit jaar had ik met twee teamgenoten het weekend georganiseerd. We hadden besloten het geheim te houden voor de andere teamgenoten dus voor de meesten was het nog een verrassing wat we gingen doen!

Ik zit in het team ‘dames 12’. Elk jaar moet je als team een naam voor jouw team kiezen, in ons team kwam het nog wel eens voor dat we een bal met onze voet raakten in plaats van onze handen en sommige mensen in het team vonden ninja’s erg leuk. Op de een of andere manier hebben we dat toen gecombineerd tot de naam ‘twelve foot ninjas’ (wat ook nog een hard metal band uit Australië is). We droegen dus het hele weekend onze team trui waar onze teamnaam en logo op stond en hadden soms een ‘ninja’ spel.

Vrijdag 5 april

We begonnen vrijdagavond, toen iedereen klaar was met hun schoolweek. We vertrokken met de trein vanuit Delft naar het Zeeuwse Middelburg waar we overstapten op de bus richting Domburg. We verbleven namelijk dit weekend in een echt kasteel!

In Oostkapelle staat een oud kasteel dat is verbouwd tot hostel. Je kunt daar dus relatief goedkoop in een echt kasteel verblijven. De kamers zijn niet meer in de oude staat maar de buitenkant en kelder wel. Wij hadden drie kamers voor 6 personen gereserveerd die gelukkig naast elkaar op de gang zaten.

’s Avonds deden we gezellig spelletjes met de hele groep.

Zaterdag 6 april

’s Ochtends hadden we ontbijt bij het buffet van het hostel en nadat iedereen zich klaar had gemaakt was het tijd om naar het strand te gaan! Het strand lag op ongeveer 10 minuten lopen van het kasteel en we hadden een toepasselijke teamactiviteit gevonden, beachvolleyballen!

We hadden een opvouwbaar beachvolleybalnet en een bal meegenomen en creëerden zo ons eigen veld. Ondanks dat het weer niet heel lekker was, was het wel leuk om te doen!

Daarna gingen we terug naar het hostel om te lunchen en al het zand weg te spoelen. We hadden zelf boodschappen gedaan en luchten op de kamer.

Daarna was het alweer tijd voor de volgende activiteit waarvoor we naar Middelburg moesten. We gingen namelijk naar een grote escaperoom, Prison Island Escape! Het concept is gebaseerd op een normale escaperoom maar net iets aangepast. Het bestaat namelijk uit 20 gevangeniscellen waar je jezelf in groepjes van 3 of 4 moet ‘insluiten’. In elke cel heb je aparte opdrachten en kun je punten verdienen. Als je klaar bent met een cel ren je snel naar de volgende om je daar weer op te sluiten.

Knipsel
Bron: prison island Middelburg

Het was echt heel erg leuk en zeker een aanrader om te doen! Het concept van ‘prison island’ is in meerdere plekken, waaronder Utrecht en Middelburg.

’s Avonds aten we in het buffetrestaurant in het hostel, speelden we buiten pingpong en nog wat spelletjes.

Zondag 7 april

Zondag was alweer de laatste dag van het teamweekend. Gelukkig was het nu wel lekker weer! We ontbeten in het hostel en vertrokken daarna weer naar het strand om te beachvolleyballen.

Daarna was het alweer tijd om de bus en trein terug naar Delft te nemen.

Het was een geslaagd teamweekend!