Tenerife – Update 2

Hola, hier alweer update twee, ik haalde mijn eerste duikbrevet en had een hoop activiteiten op kantoor!

Maandag 5 februari

Maandag begon de eerste officiële werkweek. Gelukkig begon deze week erg leuk met twee duiken! Om ons eerste duikbrevet te halen (open water diver) moesten we in totaal 4 duiken doen en we hadden er nog twee te gaan.

Ik moest met het busje van 12Dive rijden om ons naar locatie te brengen en dat ging gelukkig helemaal goed! We deden een duik, aten lunch bij een café en deden onze tweede duik!

Ik vond het wel spannend of het zou lukken om het brevet te halen. Een van de oefeningen was namelijk om je duikbril volledig van je gezicht af te halen en daarna weer op te doen. In het zwembad vond ik dit al vervelend maar in de zee al helemaal met het zoute water in je ogen en neus. Tijdens de lunch hadden we manieren bedacht om het toch te laten lukken en toen we onze neus en ogen dicht geknepen hielden lukte het toch!

We zijn nu dus officieel ‘open water divers’! Ik vind duiken superleuk en wil graag meer leren. Ik besloot daarom ook dat ik graag door wilde met de vervolgcursus (advanced open water diver)!

Dinsdag 6 februari

Dinsdag was een lange dag op kantoor met een hoop marketingactiviteiten en werken aan onze schoolprojecten.  Na onze werkdag vertrokken Irini, Anna en ik naar een dorpje naast Costa Adeje, Arona. Irini moest haar telefoon laten maken en we shopten in een grote mall. We aten bij 100 montaditos (ze hebben mijn favoriete restaurant dus ook op Tenerife!).

Woensdag 7 februari

Woensdag was weer een volle stagedag. Ik werkte samen met de andere stagiaires aan een brochure (voor prive lessen in luxe villa’s), we schreven ideeën voor het verbeteren van de nieuwe website en ik werkte aan mijn stageopdracht. Ook moest ik samen met de manager op pad over het eiland! 12Dive werkt samen met Canarias.com en we moesten met de managers op verschillende locaties gesprekken over de veranderingen in 2018 hebben en leverden de nieuwe flyers. Leuk om de verschillende hotels te zien en onderweg in de auto wat van het landschap te zien.

Eigenlijk zou ik ’s avonds mijn eerste nachtduik (voor mijn advanced course) hebben maar de weersvoorspellingen waren heel erg slecht. Daarom werd besloten de duik te verplaatsten naar vrijdag.

Donderdag 8 februari

Donderdag werkten we een groot deel van de dag achter onze computers maar gingen we ook nog op pad om nieuw marketingmateriaal te maken. Ik ging ik duikuitrusting het hotel door terwijl de anderen foto’s en filmpjes maakten om later op het youtubekanaal en facebook te plaatsen.

Vrijdag 9 februari

Vrijdag werkte ik overdag op kantoor maar ’s avonds had ik dan toch echt mijn eerste nachtduik! Ik was niet zenuwachtig maar wel heel nieuwsgierig naar hoe het er ‘s nachts uit ziet!

De kou viel gelukkig mee maar het was echt heel donker onder water. Je zag echt alleen waar je met je zaklamp scheen. Het deed me zelf een beetje denken aan lopen op de maan omdat je alleen de anderen zag zweven en bijna niks zag! We zagen super veel zeekomkommers en af en toe visjes.

Super leuk om dit mee te maken en zeker voor herhaling vatbaar!

Zaterdag 10 februari

Zaterdag hadden we weekend! Even bijkomen van de drukke werkweek. We sliepen een beetje uit en besloten naar een kleine dierentuin in de buurt te gaan, monkeypark. We liepen er heen (bijna twee uur lopen…) en liepen rond in het park. Het was eigenlijk een mix tussen een dierentuin en een kinderboerderij. Er waren (heel veel) cavia’s, apen en vogels. De meeste dieren hadden veel ruimte en er waren ook plekken waar je aapjes echt op je kwamen zitten als je ze voedsel (die je kon kopen) gaf!

Na het park liepen we via het strand naar het dorpje los Christanos waar we rondliepen en wat winkels bezochten. Daarna namen we de taxi terug naar huis, Irini en Anna verblijven nu ook in het 12Dive huis.

’s Avonds zouden we eigenlijk met z’n allen uit gaan maar ik was zo moe dat ik in slaap viel op de bank. Ik besloot even een avondje bij te slapen…

Zondag 11 februari

Zondag was een dag waarop we rustig bijkwamen van de week. We lagen bij het zwembad en keken bij een appartement waar we mogelijk zouden kunnen wonen! Later horen we daar meer over.

Dat was mijn tweede week alweer! De tijd vliegt maar ik heb erg naar mijn zin.

Lees meer in update 3 alweer!

Dit bericht heeft één reactie