Tenerife – Update 4

Weer een nieuwe stageweek in Tenerife. Mijn opa en oma kwamen op bezoek en samen bezochten we de toeristische highlights van Tenerife!

Maandag 19 februari

Maandag gingen we weer aan de slag op kantoor. We werkten aan flyers en brochure en ik werkte aan mijn schoolopdracht. Ook keken we mee met het verwerken van factureren en de klantenbestanden.

Dinsdag 20 februari

Dinsdag had ik ’s ochtends een vergadering met de opleidingscommissie in Nederland. Voor het eerst in een half jaar ging het helemaal goed met mijn internetverbinding en kon ik de hele vergadering via Skype aanwezig zijn!

De rest van de dag werkte ik aan mijn dagelijkse taken.

’s Avonds gingen we naar een dorp naast Costa Adeje, playa las Americas. Hier kocht ik een wetsuit T-shirt dat me hopelijk wat warmer houdt onder mijn wetsuit! De watertemperatuur is nu rond de 18 graden en ook al klinkt dat niet heel koud, dat is het soms wel! Zeker nu ik met mijn advanced ook dieper mag duiken is het natuurlijk nog een stukje kouder!

En ook was er in Playa las Americas iets heel lekker, namelijk een Belgisch/Nederlands café waar ik eindelijk weer eens een kroket at! Ik mis Nederlands eten soms echt wel dus deze plek ga ik onthouden.

Woensdag 21 februari

Woensdag had ik een leuk dagje, voor mijn advanced course moest ik namelijk nog een aantal duiken doen en die zouden we vandaag doen. De advanced duikcourse bestaat uit 5 adventure duiken, twee die verplicht zijn: navigatie en diep duiken en je kunt er nog drie kiezen. Een adventure duik was de nachtduik die ik de vorige week deed en ik mag er nog 2 zelf kiezen.

Vandaag deden we ’s ochtends de diepduik en ’s middags navigatie!

We reden naar Las Eras, waar je diep kunt gaan. Ik had verwacht dat ik het wel eng zou vinden om tot 30 meter te gaan maar het viel reuze mee! We zagen veel vissen onder water en zelfs een rog. Om te demonstreren dat je hersenen op die diepte iets trager werken moest ik ook rekensommetjes maken en de volgorde van 16 cijfers aanwijzen. De rekensom gaf nog wel wat verwarring want ik had een 7 gelezen in plaats van een 2. Ik vond het dus best een lastig sommetje (2+2)x7 en Tobi de instructeur snapte ook niks van mijn antwoord 28. Nouja, ik kon in ieder geval nog rekenen haha.

Het aanwijzen van de cijfers ging ook met enige vertraging, gek om te merken!

Na een lunch in het hotel en het oppikken van nieuwe duikers gingen we naar Alcala voor de tweede duik. Ik ben daar nu al een aantal keer geweest en er zijn altijd veel vissen te zien. Ik moest een stuk zwemmen met mijn kompas en uitrekenen hoe lang een rotswand onder water was

Donderdag 22 februari

Donderdag was een dag waar ik al lang naar uitkeek! Mijn opa en oma zouden namelijk deze dag aankomen in Tenerife om mij te bezoeken.

Overdag werkte ik de hele dag op kantoor maar rond 19:00 liep ik naar hun appartement en ontmoetten we elkaar! We aten samen in het restaurant van hun aparthotel en kletsten goed bij.

Vrijdag 23 februari

Vrijdag was ik vrij en konden we het eiland verkennen! Mijn opa en oma hadden voor de hele week een auto gehuurd dus konden we roadtrippen over het eiland.

We begonnen bij een museum over het ontstaan van de Canarische Eilanden en de dieren die hier te vinden zijn.

Daarna reden we door naar het dorpje Ortava waar we lunchten en eigenlijk een museum wilde bezoeken. Helaas was het museum gesloten.

We reden door naar een dorpje in de bergen om een poppenmuseum te bezoeken. Mijn oma had hier verhalen over gelezen en wilde daar graag kijken, de poppen waren erg bijzonder!

Via lokale routes reden we weer terug naar Costa Adeje waar we bij een strandtent nog wat aten, een geslaagde eerste dag!

Zaterdag 24 februari

Zaterdag hadden we een hele leuke dag. We vertrokken na een ontbijt in het hotel naar Masca. Dit is een dorpje in een prachtige vallei. Met een klein kronkelweggetje ga je de vallei door en vanaf daar heb je heel mooi uitzicht over de bijzondere natuur!

Na bij een panoramaterras wat gegeten en gedronken te hebben vertrokken we naar Los Gigantes. Dit is een enorme rotspartij aan zee met een mooi zwart zandstrand. Daar spendeerden we de rest van de middag om het strand waar we van de zon genoten.

’s Avonds liepen we naar het strand waar we lekker bij de Chinees aten.

Zondag 25 februari

Zondag was het helaas heel slecht weer. Aan de zuidkant van Tenerife regent het normaal bijna nooit, maar nu was het de hele dag aan het stormen. We besloten toch te proberen de Teide op te gaan. We weg naar boven was super mistig en later bleek de kabelbaan naar de top van de Teide ook afgesloten te zijn, erg jammer!

Nadat we boven nog wat hadden gegeten en gedronken keerden we weer terug naar Costa Adeje waar we naar de Siam Mall, een groot winkelcentrum, gingen. Dat was de enige plek die we ons konden bedenken waar we enigszins droog zouden blijven.

’s Avonds aten we nog samen in het restaurant en toen zat mijn weekend er alweer op!

De komende week ga ik weer naar kantoor maar zal ik mijn opa en oma daarbuiten nog zien! Lees daar meer over in update 5.

Dit bericht heeft één reactie