Valencia – Update 14

Hola! Hier alweer update 14. Dit weekend had ik een hoop bezoek! Vijf van mijn beste vriendinnen kwamen me opzoeken in Valencia! We hebben in vier dagen heel veel gezien en gedaan en was het supergezellig! Lees in deze blogpost (met heel veel foto’s) wat we allemaal gedaan hebben!

Donderdag 23 november

Op de middelbare school had ik een vriendinnengroep waar ik heel hecht mee was, nu een paar jaar later, zijn het nog steeds mijn beste vriendinnen! Ik had al aangegeven dat ik het superleuk zou vinden als ze langs zouden gekomen en gelukkig vonden ze dat zelf ook haha. De meiden hebben allemaal school maar konden donderdag en vrijdag ‘spijbelen’ om een lang weekend te hebben. Jealine, Loekie, Maaike en Eline kwamen dus donderdagochtend al. Michelle doet een opleiding bij defensie en kon geen dagen vrij nemen, ze kon wel wat later komen dus kwam zij op vrijdagavond aan!

Even voorstellen:

Van links naar rechts: Saskia, Michelle, Jealine, Loekie, Eline en Maaike

Omdat het een tijdje nog niet duidelijk was of Michelle überhaupt kon komen had ze iets later geboekt, toen de andere meiden al een 4 persoons appartement hadden gevonden. Dat was geen probleem want in mijn appartement was een bedbank en daar kon Michelle slapen.

De meiden vlogen vroeg vanaf Eindhoven en rond half 12 haalde ik ze op bij het metrostation bij mijn appartement, superleuk om elkaar weer te zien! Omdat ze pas vanaf 16:00 in hun eigen appartement in konden lieten ze tijdelijk hun koffers in mijn kamer staan.

We lunchten bij mij thuis en liepen daarna door naar een Valenbisi fiets stop. We wilden fietsen regelen voor de meiden maar helaas was er net op dat moment een storing en werd het geld wel afgeschreven maar kwam er geen kaartje uit het apparaat. We liepen daarom (in plaats van te fietsen) naar de Ciudad de las artes y Ciencias, onze eerste toeristische stop!

Een hoop foto’s later liepen we richting mijn appartement waar we bij 100 Montaditos lekker in de zon op het terras zaten. Ik moest namelijk om 16:30 naar school en de meiden naar hun appartement. Na lekker in de zon gezeten te hebben (het was prachtig weer) vertrokken de meiden, met een tussenstop bij het kantoor van Valenbisi om het probleem op te lossen, naar hun appartement en ik naar school.

Een paar uur later was ik dan klaar met school en had ik ook echt weekend! Na mijn les ging ik snel naar huis om mijn schooltas af te zetten en keerde ik samen met de meiden terug naar mijn school om ze een rondleiding te geven!

Daarna namen we de fiets en fietsten we naar het strand, daar was het al donker maar konden we wel al een beetje het strand zien. Daarna aten we pizza bij een restaurant bij mij in de buurt.

Vrijdag 24 november

Vrijdag was het Black Friday en gingen we een dagje shoppen! Voor de mensen die black friday niet kennen, het is een Amerikaans begrip waarbij alle winkels grote kortingen op hun producten hebben. Omdat we met de highlights van Valencia zouden wachten tot Michelle er was besloten we een shopdagje te hebben, met grote korting is dat natuurlijk nog leuker!

We ontbeten ’s ochtends eerst bij Pans en Company, op het stadhuisplein, en gingen daarna allemaal leuke winkels af. Rond een uur of 13:00 kochten we lunch bij de supermarkt en wisselden we bij het appartement van de meiden onze tassen met geshopte spullen om voor onze strandspullen.

We fietsten naar het strand en picknickten en genoten van het zonnetje!

Toen de zon onder begon te gaan gingen we nog een keer shoppen, maar nu in het winkelcentrum bij de ciudad de las artes. Rond een uur of 19:00 waren we allemaal erg moe en keerden we terug naar onze appartementen om ons om te kleden en even uit te rusten.

Om ongeveer 9:30 hadden we afgesproken om Michelle op te halen van het metrostation! Nu waren we compleet en na Michelles koffer in mijn appartement te hebben gezet vertrokken we naar een restaurant in mijn buurt om te gaan eten, we aten burgers!

Eigenlijk was het plan om daarna uit te gaan, maar in Valencia wordt het pas echt leuk in de clubs rond 2:00 en we waren allemaal erg moe. We besloten daarom niet meer uit te gaan maar hebben een hele tijd bij mij in het appartement gezellig te zitten kletsen.

Zaterdag 25 november

Zaterdag zouden we het oude centrum van Valencia gaan bekijken en hadden we om 9:30 in het centrum afgesproken voor het ontbijt. Voor Michelle hadden we ook een valenbisi geregeld. We ontbeten met lekkere broodjes die we onderweg opaten. We wilden namelijk om 10:00 bij de stierenvechtersarena zijn, in de hoop dat de jonge matadors dan aan het oefenen waren. Helaas waren ze er niet maar de meiden vonden het wel bijzonder om de arena en het museum te zien!

Na het museum liepen we door naar het stadhuisplein waar we het stadhuis bekeken en naar binnen gingen bij het postkantoor. We keken bij wat souvenirswinkels en liepen door naar mercat central. Het was een druk weekend met een hoop andere toeristen! Ik ben het niet gewend om in het weekend in het centrum te zijn en ik was verbaasd over de hoeveelheid toeristen!

Bij mercat central dronken we een lekkere fruitsmoothie en keken we bij wat kraampjes. Daarna liepen we door naar de oude zijde markt, ook daar was het superdruk maar we besloten wel naar binnen te gaan.

SONY DSC

Na de zijdehal liepen we door naar plaza la virgen en plaza la reina waarna we de toren van de kathedraal opklommen! Het blijft elke keer een behoorlijk inspanning, alle 207 treden omhoog, maar het uitzicht is het echt waard!

Na onze sportieve activiteit verdienden we wel wat lekkers dus haalden we churros con chocolate (een echte aanrader als je in Spanje bent) die we op de trap van mercat central opaten.

Daarna wilden we nog een keer naar de ciudad de las artes y ciencias omdat Michelle die nog niet gezien had en we nog wat foto’s wilden maken. Onderweg naar de fietsen werden we echter afgeleid door een paar leuke winkels en hebben we nog een keer gewinkeld haha.

Na een tijdje pakten we toch de fietsten en maakten we nog wat leuke foto’s.

Omdat het in Spanje heel snel donker wordt (binnen een half uur is het van volledig licht naar volledig donker) en de ciudad de las artes en in het donker mooi verlicht uitziet, dronken we wat op een terrasje naast het science museum. Na nog wat rondgelopen te hebben gingen we terug naar de appartementen om alle spullen af te zetten en ons klaar te maken voor het eten.

Nadat het wat moeite koste om een restaurant te vinden (het was zaterdag en bijna alles was gereserveerd) kwamen we uiteindelijk terecht bij een leuk Italiaans restaurant. Na het eten zaten we nog een hele tijd te kletsen bij mij in het appartement.

Zondag 26 november

Zondag moesten de meiden om 10:00 hun appartement uit en kwamen ze met de taxi naar mijn appartement om tijdelijk hun koffers neer te zetten. We ontbeten bij mij in de buurt in een superleuk bakkerijtje ‘Liopastel’. Dit is een keten en ook de plek waar ik toen mij opa en oma op bezoek waren veel ben geweest.

Met de fiets gingen we naar de Ciudad de las Artes. Er was namelijk een heerlijk zonnetje en dan komt het gebouw toch het beste tot zijn recht!

Op zondag (en zaterdag ook) is het in het Turiapark altijd superdruk met de lokale bevolking die in het park wandelt, sport, speelt, etc. We besloten ook een wandeling te maken, onderweg was er veel te zien en het was heel mooi weer dus we liepen lekker in de zon.

Na een tijdje sloegen we de weg naar het oude centrum in en gingen we op een terrasje op Plaza la Reina zitten.

SONY DSC

Na nog een klein stukje door het oude centrum gelopen te hebben, pakten we fietsen en reden we terug naar mijn appartement. We gingen bij mij in de buurt bij 100 montaditos op het terras nog even in de zon zitten en gingen daarna naar binnen om te eten. De meiden vlogen om 20:30 en moesten dus ongeveer om 18:00 bij mij de metro hebben. Daarvoor wilden ze nog wel wat eten en daar is 100 montaditos perfect voor (het was ook nog €1,00 dag).

Daarna haalden de meiden hun koffers op en namen we afscheid. Het was ook heel apart dat zij teruggingen en ik hier alleen achterbleef. Ze hadden op een gegeven moment een gesprek over het thuisgebracht worden vanaf het vliegveld en ik was bijna mee gaan doen in het gesprek over wanneer ik thuis afgezet zou worden, heel apart!

Het weekend is echt voorbij gevlogen en het was super leuk en gezellig om de meiden te zien!

Maandag 27 november

Maandag had ik weer een normale dag school van 9:30 tot 21:30. Ik was nog wel vermoeid van het drukke weekend en de laatste lessen was het dan ook moeilijk om mijn aandacht erbij te houden…

Dinsdag 28 november

Dinsdag was het nog een lesdag met een heel lang tussenuur maar ’s avonds ging ik gezellig uiteten met de meiden van de Andalusië trip! We hadden een reservering bij ‘the black turtle’ en burgerrestuarant in de buurt van de universiteit.

Het was een superleuke week! Het volgende bezoek staat ook al bijna voor de deur, mijn moeder en oma (haar moeder) komen namelijk op langs!