Je bekijkt nu Luxemburg

Luxemburg

Bonjour! Afgelopen week was ik samen met Eline een lang weekend naar Luxemburg. We hadden veel geluk met het mooie weer en hebben genoten van de mooie natuur en leuke activiteiten!

Donderdag 6 juni
Nadat Eline mij in Wageningen had opgehaald reden we in zo’n 4 uur door naar het plaatsje Larochtte. Via booking had ik goedkoop een stacaravan op het vakantiepark HuBirkelt gevonden. Een prima plek om de komende dagen te verblijven!

Vrijdag 7 juni
Vrijdag besloten we naar het plaatsje Vianden te rijden, zo’n half uur verderop. Daar bezochten we Chateau Vianden, een mooi oud gerestaureerd kasteel! Naast het kasteel was ook de enige kabelbaan in heel Luxemburg, dus daar moesten we natuurlijk ook even in haha.

Het was verrassend mooi weer en op het vakantiepark was ook een groot zwembad. De rest van de middag hebben we heerlijk bij het zwembad gelegen en boekjes gelezen. Na nog een drankje in het plaatsje Larochette voelde het echt helemaal als vakantie!

Zaterdag 8 juni
Zaterdag brachten we een bezoekje aan Luxemburg-stad. De hoofdstad van het land maar met evenveel inwoners als Delft haha. De oude stad is erg mooi en bijzonder door het groene park tussen de twee stadsdelen. We wandelden door de stad en bezochten de Kazematten in de oude stadsmuur.

Omdat het de dag ervoor zo goed bevallen was sloten we de dag weer af met een duik in het zwembad!

Zondag 9 juni
Zondagochtend bezochten we de ruïnes van het kasteel van Larochtte. Vanaf het vakantiepark was dat ook een mooie wandelen, en een goede training door de hoogteverschillen.

Om twee uur moesten we in het dorpje Stolzembourg zijn. We hadden namelijk een rondleiding door de oude kopermijn geboekt. Erg toeristisch was het niet en samen met een ander Nederlands stel waren we de enige bezoekers. We kregen wat uitleg over het oude gebruik van de mijn en het ontstaan van koper. Daarna was het tijd om de mijn in te gaan. Het grootste deel stond onder water maar een deel was nog toegankelijk. Wel een beetje spannend zo tot je kuiten in het water, maar wel een bijzondere en vette ervaring!

We sloten we dag af in het centrum van Larochette waar we wat aten bij het Chinese restaurant en nog een drankje deden op een terras.

Maandag 10 juni
Maandag checkten we uit in ons huisje en reden we naar het plaatsje Berdolf. We hadden de tip gekregen te gaan wandelen in de Mullterthal regio, die ook wel klein Zwitserland genoemd werd. We besloten voor de avontuurlijke B2 wandelroute te gaan, met nog een extra lus erachteraan. Het was inderdaad een hele mooie route tussen de rotsen en grotten! Af en toe mocht je tussen de rotsen door proberen te komen, erg leuk.

Na een dag wandelen was het weer tijd om terug naar Nederland te gaan! We maakten nog een tussenstop in Limburg bij familie en toen zat onze minivakantie er helaas alweer op.

We zijn echt allebei positief verrast door Luxemburg. Prachtige natuur, leuke stadjes en van alles te doen op korte afstanden. Een aanrader dus!