Salamanca, Spanje – Deel 4

¡Hola! Hier is deel 4 van mijn reis naar Salamanca! De derde lesdag en ook weer nieuwe activiteiten!

Woensdag zat ik weer om 9:30 in de klas voor de grammaticales. De klaslokalen zijn anders dan in gewend ben op mijn school in Rotterdam. Hier is er een klein raam maar daar zit een sticker op zodat je niet naar buiten kunt kijken en een lange tafel met stoelen. Er kunnen ongeveer 12 mensen in het lokaal terwijl de lokalen van mijn school in Nederland groot genoeg zijn voor 25 personen. Ook heb ik Nederland in de klaslokalen hele grote ramen waardoor je over Rotterdam uit kunt kijken en bij Mester is het maar een klein kaal lokaal. Verder hebben de lokalen wel een digiboard waar er powerpoints en tekst op kan worden geprojecteerd. 

Ook deze grammaticales was pittig, we bespraken namelijk de verleden tijden in de Spaanse taal en die zijn erg anders dan in Nederland. De Spaanse taal heeft 3 verleden tijden die je allemaal in een andere situatie moet gebruiken. Als je een van de verleden tijden moet invullen in een opdracht en er staat erboven welke tijd het is, is het goed te begrijpen. Helaas werkt het zo niet in het dagelijks leven en moesten we ook allerlei opdrachten maken waarbij je zelf aan de zin moest herkennen welke vorm van de verleden tijd je moest invullen. Dat was een zeer pittige opdracht en de docent legde uit dat als je het goed wilde snappen je vooral heel veel moest oefenen. 

Na een korte pauze begon de spreek- en schrijfles. We moesten onder andere praten over de verschillen tussen Nederland en Spanje en welke dingen je vroeger leuk vond en nu niet meer. Ik merkte al dat verstaan en spreken steeds beter ging!

Om 13:00 waren de lessen van die dag afgelopen en schreef ik me in voor de activiteiten van die middag. Daarna liep ik rustig terug naar het appartement om wat te eten en even uit te rusten. 

De activiteiten van deze dag waren het bezoeken van twee museums. We vertrokken (weer met de groep Poolse scholieren) om 16:00 naar het museum. Het museum had archeologe vondsten en mooie schilderijen. De uitleg van de gids ging soms iets te snel voor mij maar ik begon al meer te begrijpen dan de eerste dagen!


Na het eerste museum liepen we door naar het Art deco museum. Hier begonnen we in het restaurant waar we lekker churros en chocomelk kregen! Daarna hadden we ongeveer een uur de tijd om rond te lopen in het museum. Het museum had een tentoonstelling over poppen en andere kleine beeldjes. Ook had het een prachtig glas-in-lood plafond en ramen!


Na de museums liep ik terug naar het appartement waar ik lekker het door Gloria gemaakte eten at en nog wat huiswerk maakte en me voorbereide op de toets. Als de school denkt dat je het aankunt om naar een hoger niveau te gaan (vooral als je hier een langere periode zit) moet je een toets maken om het niveau wat je nu hebt af te sluiten en door te mogen. Voor mij was dat nu niet van toepassing maar als ik in de zomer meer taalcursussen volg kan het handig zijn als ik al een diploma heb om mijn niveau aan te tonen. Ik nam dus nog even alle grammatica door en bekeek nog wat schrijfopdrachten. 

Dat was alweer deel 4! Lees morgen meer over de spannende dag met de toets!

Saskia

Hoi! Mijn naam is Saskia, afgestudeerd aan de bachelor 'Tourism Management' en de master 'Duurzaam Toerisme' Ik hou van varen, sporten, duiken en reizen. En dat laatste is ook de reden dat ik deze blog ben gestart! Ik ben gek op reizen en wilde graag mijn ervaringen met anderen delen. Op mijn blog deel ik daarom reisverslagen van mijn vakanties, reistips en allerlei andere dingen die mij interesseren!

Geef een reactie