Je bekijkt nu Tenerife – Update 6

Tenerife – Update 6

Hola! Hier update 6 alweer. Ik had bezoek uit Valencia en werkte aan bijzondere producten voor mijn stage. Een drukke maar leuke week.

Vrijdag 9 maart

Zoals ik mijn vorige blog al vertelde kwamen er dit weekend een paar Franse vriendinnen uit Valencia langs. Clara (B) mijn huisgenoot, een andere Clara (J) en twee vriendinnen van de tweede Clara (beetje verwarrend haha). Ze kwamen me opzoeken en het eiland ontdekken.

Clara (B) wilde graag een proefduik maken en zou dit vrijdag doen. Terwijl zij ’s ochtends de filmpjes keek en zwembadoefeningen deed werkte ik op kantoor. ’s Middags mocht ik mee met haar duik, erg leuk! Samen met Zeke (freelance instructeur), Nina (de vriendin van mijn baas Alex) en Clara maakten we een duik. Clara vond het helemaal geweldig en het was een gezellige middag.

’s Avonds aten we met de groep meiden bij een restaurant en liepen we over de boulevard. We boekten een trip langs het eiland voor zaterdag bij een toeristenorganisatie en kwamen er meteen achter hoe die hier werken. Op de boulevard zitten meerdere bedrijven die (dezelfde) toeristentrips organiseren. Bij het eerste kantoor vonden we een trip voor €35, toen we zeiden dat we daar even over na moesten denken veranderde de prijs naar €28. Toen we zeiden dat we toch even verder zouden lopen veranderde prijs opeens naar €25. Uiteindelijk zijn we een paar kantoren afgegaan tot we de trip boekten voor €22.

Zaterdag 10 maart

Zaterdag ging de wekker erg vroeg. Gelukkig zat ik nog in het werkritme dus was het opstaan niet heel erg maar toch vroeg voor het weekend. We moesten namelijk om 8:00 al beneden bij een hotel zijn voor de pick up.

We hadden een tour langs een paar highlights van Tenerife geboekt, de Teide (de vulkaan), Masca (prachtige vallei), een oude dragontree en een kustdorpje die in 1700 door een vulkaanuitstorting verwoest is en nu mooie natuurlijke zwembaden heeft, Garachico.

We gingen met de bus en hadden op elke plek een tussenstop om zelf rond te lopen. Op de momenten dat we in de bus zaten vertelde de gids over de plekken waar we heen gingen. Hoewel het wel iets handiger is om zelf op pad te gaan (zodat je zelf de tijd in kunt delen) was zo’n tour voor ons echt de beste oplossing. De route naar Masca is namelijk een hele smalle weg tussen de bergen, een weg waar ik liever zelf niet zou rijden!

We hadden een super leuke dag met prachtig weer!

Grappig om het verschil tussen deze twee foto’s te zien. Links ben ik in de Masca vallei in 2011 (toen ik 12 was) en rechts dezelfde plek in 2018. Blijkbaar is mijn kledingstijl nog steeds hetzelfde haha!

Zondag 11 maart

Zondag gingen we ook weer vroeg op pad, namelijk voor een dolfijnentour! Rondom Tenerife zwemmen groepen met dolfijnen en walvissen. Er zijn een aantal plekken waar er 100% dolfijn garantie is, die wilden wij natuurlijk wel zien!

We vertrokken met de bus naar Los Gigantes en gingen op een grote boot. Binnen 10 minuten zagen we de eerste dolfijnen al! Ze kwamen ook heel dicht bij de boot en speelden met de golven, superleuk.

Daarna gingen we met de boot naar een strandje waar we nog konden zwemmen. Daarna was het weekend in Tenerife alweer voorbij voor de meiden! Ik heb een super gezellig weekend met ze gehad.

Maandag 12 maart

Maandag begon goed, ik mocht namelijk een cursus voor het programma Adobe Indesign doen. Dit programma gebruik je voor het maken van flyers en brochures en heb ik nodig voor mijn stage. De rest van de week moest ik namelijk hard aan de slag met het programma. One Two Dive heeft een uniek project opgezet. Een onderwater wijnproeverij waar de wijn opgeslagen wordt en je het ook echt kunt proeven. Meer informatie vind je hier: https://12dive.com/underwater-winery/

Mijn taak deze week was om (samen met de rest van het team) een brochure/ boekje voor dit product te maken. Daar was ik dus elke dag van deze week druk mee bezig om de deadline dit weekend te halen!

Dinsdag 13 maart

Ook dinsdag werkte ik de hele dag aan de flyer en mijn andere stagetaken. ’s Avonds ging ik nog wel gezellig wat drinken met het team.

Woensdag 14 maart

Woensdag was ook weer een normale stagedag.

Donderdag 15 maart

Donderdag had ik ’s ochtends via Skype een gesprek met mijn stagebegeleidster in Nederland. Het was een gesprek waarbij we (stagedocent, Alex de bedrijfsmentor en ik de student) elkaar leerden. Ik kreeg feedback op mijn stageplan dus kan daar weer verder aan werken!

Weer een productieve maar leuke week!

Dit bericht heeft 0 reacties

1. Marina

Goed bezig Saskia!
    En erg leuk wat je in je vrije tijd allemaal doet op Tenerife.