Düsseldorf, Duitsland

Hoi! Hier een blog over het tweede deel van mijn vakantie in Duitsland! Na een aantal dagen in Winterberg te zijn geweest was het nu tijd om Düsseldorf te bezoeken!

Donderdag 24 januari

Na de dagen in Winterberg hadden we nog een nacht doorgebracht bij de vader van Tobi. Rond 12 uur was het tijd om naar Düsseldorf te gaan!

De vader van Tobi bracht ons naar het hotel. We verbleven in hotel Karolinger, een simpel maar netjes hotel. Het hotel was iets buiten Altstad (het oude centrum) maar we kregen gratis ov kaart en met de tram waren we in 10 minuten in het centrum. Het hotel was een aanrader dus!

We besloten meteen naar Altstad te gaan en liepen een rondje door de stad. Helaas zat het weer niet mee, het was koud en het regende, niet het ideale weer voor een stadsbezoek dus…

’s Avonds aten we bij een gezellige bar/restaurant in het centrum, genaamd Brauhaus Zum Weißen Bären, erg lekker!

Vrijdag 25 januari

Tobi is duikinstructeur en de reden dat hij nu naar Duitsland kwam was, naast een leuke vakantie te hebben, ook om BOOT Düsseldorf te bezoeken. Dit is een grote beurs met allerlei boten, (super)jachten en ook een hal over duiken.

Vrijdag vertrokken we dus met de tram naar de ‘Boot’. Onderweg in metro aten we ons ‘gezonde’ ontbijtje.

Het deed me binnen een beetje denken aan de vakantiebeurs in Utrecht waar ik al eens was geweest. Binnen ontmoetten we Alexandra en Dirk. Vrienden van Tobi (en mij) die we in Tenerife hadden ontmoet toen ze een duikcursus kwamen doen. Samen bezochten we de verschillende hallen en stands!

Ik vond het leuk om de verschillende duikreizen, duikspullen en boten te zien maar vond het ook jammer dat ik allemaal mooie dingen zag die ik wilde hebben maar niet kon betalen haha.

’s Avonds gingen we met z’n allen wat eten bij Aziatisch restaurant Noosou in het oude centrum van Düsseldorf.

Zaterdag 26 januari

De beurs is echt heel groot en Tobi wilde er graag nog een dag heen. Dit keer spraken we af met Merel, Luis en Max. Vrienden van Tobi die hij kende van een eerdere baan als divemaster op Kaapverdië.

Voor mij was één dag op de beurs wel genoeg geweest, ik heb niet per se heel veel interesse in het technische aspect van duiken en heb niet zoveel verstand van verschillende types duikmateriaal. Maar ik heb me nog een beetje vermaakt door boekjes en flyers over de verschillende boten te verzamelen voor Marijn (broertje). Daarnaast was het wel heel gezellig met de iedereen.

Rond de middag verlieten we de beurs om met z’n allen in het centrum wat te gaan eten. We kwamen uit bij een tapasbar en dronken daarna nog wat in een ander café. Een gezellige dag!

Zondag 27 januari

Zondag was het tijd om de toerist uit te hangen in de stad. Helaas was het nog steeds erg slecht weer en regende het veel. Gewapend met een paraplu besloten we toch op pad te gaan.

Na een tijdje gelopen te hebben besloten we het filmmuseum binnen te gaan. Tip: deze is op zondag gratis. Binnen werd er uitleg gegeven over verschillende manieren van film maken door de jaren heen en waren er wat dingen die je zelf kon uitproberen, bijvoorbeeld het nieuws presenteren, in een ‘rijdende’ auto zitten en een vliegsimulator proberen.

Na nog langs de Koningsallee gelopen te hebben gingen we even opwarmen in een café en wat eten.

Ondanks dat de stad niet helemaal tot haar recht kwam met de grauwe lucht was het wel leuk om alles gezien te hebben!

Maandag 28 januari

Maandag was het helaas tijd om uit te checken en naar huis te gaan. ’s Ochtends liepen we nog een laatste rondje door de stad maar helaas regende het nog steeds erg hard.

We lunchten nog gezellig samen en daarna was het voor mij tijd om terug naar Nederland te gaan.

Ik was eerst van plan om met de trein te gaan maar die tickets bleken erg duur te zijn. Uiteindelijk vond ik een ticket voor de IC bus van het centrum naar Eindhoven. Uiteindelijk koste het minder dan 10 euro en had ik een prima ritje!

Toen zat mijn vakantie er alweer op. Ik vond het leuk om Düsseldorf te zien maar zou hier niet per se snel weer heen gaan. Ik denk dat het in de zomer met mooi weer of juist met kerst met de kerstmarkten een stuk sfeervoller is! We hadden waarschijnlijk gewoon pech met het weer.

Maar alsnog waren het een paar hele leuke en gezellige dagen!