Meer van Lugano, Italië

Hoi! Hier een blogpost over het tweede deel van mijn zomervakantie in Italië! Samen met mijn vader, moeder en broertje ging ik voor drie weken naar Italië.

Mijn ouders hebben een boot, een rib, die we meenamen op vakantie.

De eerste twee weken van de vakantie zaten we aan de kust van Toscane. Na een aantal uurtjes rijden kwamen we aan op onze tweede vakantiebestemming, Porlezza, een dorp aan de Italiaanse kant van het meer van Lugano.

Ook hier zaten we op een stacaravan op een camping. We zaten op een paar meter afstand van het meer en hadden mooi uitzicht!

Ook hebben we hier heel veel gevaren. Er waren minder golven dan op zee en daarom konden we meer wakeboarden/ op de tube. Het meer van Lugano hoort half bij Italië en half bij Zwitserland. Langs de waterkant zijn veel mooie dorpjes en er is veel te zien vanaf het water!

Naast veel varen hebben we ook nog uitstapjes in de omgeving gemaakt:

Bergen

We zijn met de auto de bergen in gereden om te genieten van het uitzicht. We konden vanaf boven ook het Como meer zien, die ligt dichtbij het meer van Lugano.

Lugano/ Monte Bré

We zijn met de auto naar Zwitserland gereden om de stad Lugano te bezoeken en met een funiculaire (treintje op berg) naar boven gegaan bij Monte Bré. Vanaf daar heb je mooi uitzicht op de stad Lugano en het hele meer. We wilden eigenlijk ook nog de stad Lugano zelf bezoeken, maar het was die dag 36 graden, een beetje warm om door een stad te lopen.

En toen zat onze vakantie er alweer op! Met een tussenovernachting in Duitsland zijn we in twee dagen teruggereden naar Nederland. Italië is een prachtig land en zowel het meer van Lugano als de Toscaanse kust zijn aan te raden als vakantiebestemming!