Tenerife, Spanje

Hola! Na een paar maanden geleden mijn stage afgerond te hebben op Tenerife, ben ik weer terug geweest voor een vakantie! Tijdens mijn stage heb ik mijn vriend leren kennen (Tobi), die op Tenerife werkt als duikinstructeur. Vanwege school moest ik na mijn stage weer terug naar Nederland, maar gelukkig kan ik hem in mijn vakanties opzoeken!

In de herfstvakantie waren vliegtickets naar Tenerife erg duur, maar die twee weken daarna had ik tentamenweek. Ik had maar een tentamen die op de tweede dag van de tentamenweek viel, daarom had ik daarna 1,5 week vrij en kon ik mooi in die week gaan!

Woensdag 31 oktober

Na dinsdag mijn toets te hebben gemaakt kon ik mijn koffer inpakken. Ik vloog namelijk woensdag om 9:00 ’s ochtends naar het zonnige Tenerife. Naast dat het heel leuk is om Tobi op te zoeken, is het lekkere weer daar natuurlijk ook mooi meegenomen! Tobi moest die week gewoon werken, maar omdat ik iedereen bij het bedrijf ken vanwege mijn stage mocht ik gewoon mee-duiken als ik dat wilde.

Ik werd van het vliegveld opgehaald door Monia, een (oud)collega van mijn stagetijd. Na een korte stop in het duikcentrum gingen we (met Tobi) al meteen door naar een duikplek om te duiken, dat was nog eens leuk aankomen! We gingen naar Alcala, het was heel leuk om weer een duik te maken!

Donderdag 1 november

Donderdag moest Tobi een halve dag werken. We begonnen met een ontbijt in de zon op zijn terras en gingen daarna naar de duikschool.

Terwijl Tobi toezicht hield op een duikcursus die in het zwembad van het hotel (waar de duikschool zit) plaatsvond, lag ik ondertussen te zonnen aan hetzelfde zwembad.

Nadat Tobi nog wat dingen op kantoor had gedaan gingen we naar het strand, genieten van het mooie weer!

Daarna aten we bij mijn favoriete Chinees in puerto Colon en wandelden we ’s avonds met Luna, Tobi’s hondje.

Vrijdag 2 november

De planning van mijn vakantie kwam niet helemaal ideaal uit, Tobi moest namelijk samen met Alex (eigenaar van de duikschool) een aantal dagen naar Engeland voor een werkbezoek. Helaas viel dat net samen met de enige week waarin ik langs kon komen. Uiteindelijk besloot ik toch gewoon in deze week te komen, in de dagen dat hij er niet was kon ik op zijn en Alex’ hond passen en van het mooie weer genieten.

De dag begon dus met het wegbrengen van Tobi en Alex naar het vliegveld, iets minder leuk. Daarna pakte ik wat spullen uit in het appartement, deed ik boodschappen en de rest van de middag bracht ik door aan het zwembad die bij het appartementencomplex hoort.

Ik was de week hiervoor hard aan de slag geweest met een groot project voor school en een tentamen, het was dus fijn om even een weekje niks te hoeven en van de zon te kunnen genieten!

Zaterdag 3 november

Zaterdag stond er weer wat leuks op de planning! Ik mocht mee duiken met een van de divemasters bij de duikschool, Michael. Hij had maar één klant en vond het geen probleem om een extra persoon mee te nemen. We gingen naar Marazul, de betekenis daarvan is ‘blauwe zee’ en dat is zeker zo! De kleur van het water is helderblauw en het is een hele leuke duikplek.

’s Middags ging ik door naar het strand.

Zondag 4 november

Monia is de vriendin van Mark (andere eigenaar van de duikschool). Mark was een maand in België bij familie en Tobi was natuurlijk ook weg, daarom besloten Monia en ik om samen op pad te gaan. Monia heeft drie honden en ik paste op Tobi’s hond. Het leek ons leuk om een wandeling met de honden te maken.

We begonnen de dag bij een vlooienmarkt, het leek een beetje op de rommelmarkten die er in Nederland met koningsdag zijn, er waren echter zoveel spullen dat ik niet wist waar ik moest kijken! Uiteindelijk heb ik ook niks gekocht.

Daarna gingen we door naar een plek op Tenerife die ik nog niet eerder bezocht had, Montaña Roja (rode berg). Dit is een grote rots/berg aan zee met een roodachtige kleur, je kunt via een wandelpad naar een uitkijkpunt boven op de berg lopen.

Dit is echt een aanrader! Ondanks dat het wat bewolkt was deze dag, was het uitzicht erg mooi en kon je tot ver kijken!

Daarna reden we door naar El Medano, hier was ik ook nog niet eerder geweest. Het is een dorp/stad op een soort punt van het eiland. Daarom is er vaak veel wind, dus hoge golven, en wordt de plek drukbezocht voor wind/golfsurfers.

’s Avonds dronken we nog wat in de bar naast het appartement van Tobi.

Maandag 5 november/dinsdag 6 november

Maandag en dinsdag had ik rustige dagen die ik vooral doorbracht in de zon aan het zwembad/ op het strand.

Woensdag 7 november

Woensdag had ik een hele speciale activiteit, namelijk opnames voor een programma op Engelse (Wales) televisie! Een producer had contact opgenomen met de duikschool over de mogelijkheden om een snorkeltour te doen en dit te filmen voor hun programma. Het moest per se om 10:00 ’s ochtends, Tobi en Alex zouden om 11:00 terugkomen uit Engeland en de andere instructeurs hadden al duiken gepland staan. Ondanks dat ik er niet meer werk leek dit me wel een bijzondere ervaring en bood ik aan de snorkeltour te geven (als rescue diver mag ik snorkeltours geven).

Het programma bestond uit 4 vrienden (die elkaar niet zo goed kenden maar wel op Facebook bevriend waren) die samen op vakantie gingen. Elke dag koos een van de vrienden een dagprogramma uit: hij of zij bepaalde het hotel voor de overnachting, het lunch- en dinerrestaurant en een of twee activiteiten voor die dag. Dit was voor de rest van de groep nog een verrassing. Ze moesten elkaar aan het eind van de dag een cijfer geven en uiteindelijk wordt er dan een winnaar gekozen. Het programma is in het Welsh maar zal Engels ondertiteld worden.

Dit is de informatie die ik kreeg, wie weet ben ik ook nog even in beeld te zien!

• Name””Ffrindiau ffôn ar wyliau (friends go on holiday)
  • Channel S4C Wales, Engeland
  • Release date: rond Kerst
  • Producer: Nimble Dragon

We hadden opnames bij het omkleden, vertrek naar de haven en bij de boot en de uiteindelijke snorkeltour zelf.

Uiteindelijk vonden de twee vrouwen het snorkelen helemaal geweldig en waren de twee mannen erg paniekerig. Ze konden blijkbaar al niet zo goed zwemmen maar waren daar niet helemaal eerlijk over geweest. Het kwam volgens mij wel weer goed uit voor de tv-show want ze werden meteen daarna geïnterviewd over hun ervaring.

Ik vond het heel leuk om de opnames mee te maken! Het was grappig om alle dingen waar je normaal niet bij stil staat wanneer je een tv-show kijkt, nu achter de schermen te zien. Zo gingen we met een snelle boot naar de snorkelplek en werden de gasten in de boot gefilmd. De twee producers mochten natuurlijk niet in beeld komen en moesten toen plat op de achterkant van de boot gaan liggen om niet in beeld te komen. Ook werden sommige stukken een aantal keer opnieuw gedaan, terwijl dat er op tv waarschijnlijk heel spontaan uitziet.

Het was een bijzondere ervaring!

’s Middags kwam Tobi weer terug uit Engeland en gingen we samen naar het strand.

Donderdag 8 november

Donderdag moest Tobi weer aan de slag als duikinstructeur, maar ik mocht mee op de duiken!

We begonnen de dag weer in Marazul en na een lunchpauze in Costa Adeje gingen we door naar Alcala. De duiken waren allebei erg leuk!

Vrijdag 9 november

Vrijdag ging de cursus die donderdag was begonnen weer verder en maakten we twee duiken. We begonnen bij El Poris, daar was ik al een lange tijd niet geweest en het was leuk om er weer terug te zijn!

We reden na de eerste duik meteen door naar de tweede duiklocatie, Abades. Abades is best een bijzonder dorp, het is vroeger gebouwd om Lepra-patiënten in quarantaine te houden. De bouw duurde echter zo lang dat toen de gebouwen half af waren, de ziekte echter al genezen kon worden! Nu staan er dus half afgebouwde gebouwen, waaronder een kerk, tussen de helderwitte (vakantie)huisjes.

Er zijn drie duikplekken bij Abades, een aan het strand (dit strand is ook leuk om zelf te bezoeken om te snorkelen of van de zon te genieten) en twee off-road. Er is een soort half legale/ half illegale campingplaats waar mensen in een caravan wonen. Daarachter verstopt liggen nog twee duikplaatsen, waar wij deze keer naartoe gingen.

’s Avonds gingen we eerst lekker uiteten aan het strand.

Daarna naar het vliegveld om Nina, de vriendin van Alex op te halen. De traditie bij de duikschool is dat mensen altijd van het vliegveld opgehaald worden door bananen. Deze keer dus ook!

Zaterdag 10 november

Zaterdag was alweer de laatste dag, ik had graag nog willen blijven maar helaas moest ik de week erna echt weer terug naar school…

Ik werd naar het vliegveld gebracht en toen zat mijn vakantie er alweer op.

Ik heb een hele leuke week gehad en wil zeker nog een keer terug!