Je bekijkt nu AUS (9) – Wolkenkrabbers in Surfers Paradise en duiken in Byron Bay

AUS (9) – Wolkenkrabbers in Surfers Paradise en duiken in Byron Bay

G’day mate! Na droogte en regen kwam er toch ook weer zonneschijn in Australië. Deze week bezocht ik het mini New York van Australië en keerde ik weer terug naar Byron Bay om onder andere te duiken!

Vrijdag 14 februari

Vrijdag scheen de zon eindelijk weer na een lange periode van storm. Sofie en ik besloten meteen optimaal van dat weer te genieten en gingen naar het strand van Surfers Paradise. Surfers Paradise is een wijk in de stad Gold Coast en staat bekend om alle hoge gebouwen dichtbij de kust. Het deed mij een beetje denken aan de stad Benidorm in Spanje. Door de storm was het water in de zee erg vies vanwege al het schuim dus echt zwemmen zat er niet in.

Na ’s middags nog wat door de stad gestruind te hebben gingen we ’s avonds met wat mensen uit het hostel uit in een club voor een valentijnsfeestje. Daar kwamen we nog een bijzondere cupido tegen…

Zaterdag 15 februari

Zaterdagochtend regelde ik wat dingen voor de komende dagen en nam ik afscheid van Sofie. Zij ging namelijk richting Brisbane dus haar zie ik waarschijnlijk niet meer in Australië. Aan het eind van de middag vertrok ik naar het ‘sky deck’, een panorama op de hoogste verdieping van een wolkenkrabber. Ik bleef er ongeveer 2 uur zodat ik het overdag, met zonsondergang en in het donker zag. Het uitzicht was erg mooi! Het deed me echt denken aan een kleine versie van New York.

Zondag 16 februari

Zondag nam ik de Greyhound bus weer terug naar Byron Bay. Door de storm waren er daar een aantal activiteiten die ik graag wilde doen afgezegd. Omdat ik toch geen strakke reisplanning heb besloot ik weer terug te keren om die activiteiten toch te doen!

Ik ging weer terug naar hetzelfde hostel (Aquarius) want de gratis maaltijden waren me goed bevallen. Bij aankomst kon ik ook meteen aansluiten bij de barbecue, lekker!

Maandag 17 februari

Maandag was de dag waar ik erg naar uitkeek, ik ging namelijk voor het eerst duiken in Australië! Het Great Barrier Reef is natuurlijk de bekendste duiklocatie maar de spot ‘Julian Rocks’ voor de kust van Byron Bay schijnt in de top 10 plekken om te duiken in Australië te staan. Omdat Byron Bay op het meest oostelijke punt van de oostkust ligt komen tropische zeestromen hier samen en zijn er veel tropische vissen die er normaal niet zouden zijn (de bekende zeestromen uit de film Finding Nemo).

Mijn duik was om 10:00 en nadat we alle spullen hadden ingepakt vertrokken we met de boot naar de duikspot. Tijdens de duik hadden we vrij slecht zicht (3 tot 6 meter) maar er was ontzettend veel leven onder water, onder andere schildpadden en luipaard haaien! Het was echt een geweldige ervaring. Ik ga nog een aparte blogpost met wat meer informatie en een filmpje over de duik maken, maar hier duiken is zeker een aanrader!

De duik zelf was al super bijzonder maar op de weg terug kwamen we ook nog eens een groep dolfijnen tegen die even kwamen kijken bij de boot, toen kon mijn dag echt niet meer stuk!

Dinsdag 18 februari

Dinsdag had ik mijn volgende activiteit geboekt, namelijk een kayak tour om dolfijnen te spotten! Ik vind dolfijnen heel leuk (ik wilde vroeger zelfs dolfijnentrainster worden) dus om zo dicht bij de dieren in het wild te komen leek me een bijzondere ervaring.

Ik had geluk want omdat ik alleen was kon ik bij de gids in de kayak (het waren tweepersoonskayaks), daarom waren wij steeds vooraan in de groep en kwamen we het dichts bij de dolfijnen. Uiteindelijk hebben we een mantarog aan het wateroppervlak gezien, verschillende schilpadden en een hele grote groep dolfijnen. Het was een geslaagde tour!

Woensdag 19 februari

Woensdag waaide het behoorlijk dus ik had geluk dat ik mijn tours de dagen ervoor had gedaan. ’s Ochtends deed ik een aantal dingen op mijn computer en ’s middags wandelde ik wat door de stad en ging ik nog even naar het strand.
Als volgende stop aan de oostkust wilde ik graag naar de plaats ‘Noosa’. Vanaf daar ga ik waarschijnlijk ook de Fraser Island tour doen. Die tours zijn het leukst met mooi weer dus controleerde ik de weersvoorspellingen voordat ik mijn busticket boekte. De komende dagen leek het echter wat onrustig te blijven, met kans op regen. Daarom besloot ik nog een week in Yamba te boeken om wat meer te surfen (dat kan wel als het regent) voordat ik de oostkust verder af ga.

In Yamba zal ik waarschijnlijk weer veel gaan surfen en hopelijk lukt het om daar wat foto’s en filmpjes van te maken met mijn GoPro.