Londen, Engeland – Deel 5

Hoi! Hier deel 5 van mijn reis naar Londen! Dit was de dag waarop de weer naar huis vertrokken, maar voordat we weg gingen waren er nog een paar dingen die we graag wilden zien.

Ik wilde graag naar Camden Town market, dit is een hippie-achtig marktje in het Noorden van Londen waar ze veel bijzonder eten en leuke spulletjes verkopen. Deze markt ligt aan een kanaal waar bijzondere smalle boten varen en liggen. Om hier te komen gingen we met de bus naar treinstation St. Pancras international waar mijn vader wilde kijken.

Vervolgens liepen we een lang stuk langs het Regents Canal, vanwege het mooie weer voeren er veel bootjes dus onderweg was er veel te zien.

Na een tijd lopen kwamen we aan bij Camden Town market, het was ontzettend druk maar heel leuk om alle kraampjes te zien. We liepen een tijdje rond op de markt waar ik uiteindelijk alleen een leuk kleed kocht.

Via het water liepen we nog een stuk door naar een bushalte waar we met de bus weer teruggingen naar de wijk van het hotel. Daar staken we de weg weer over naar het Hyde Park waar we weer fietsen huurden. We fietsten een hele tijd door het park en kwamen lang een bijzondere plek in het park: speakers corner. Dit is een plek waar mensen hun mening mogen geven over dingen die voor hen belangrijk zijn. In het echt zorgde dit ervoor dat er een grote groep mensen hard aan het schreeuwen was om hun mening te verkondigen. Sommige mensen hadden zelfs ladders meegenomen om op te staan om aandacht te krijgen. Ze riepen over verschillende dingen zoals politiek, klimaat of geloof maar omdat ze allemaal door elkaar schreeuwden was er niet veel van te verstaan.

Na de fietstocht gingen we terug naar het hotel om onze koffers te pakken en richting de metro te gaan. Met de metro gingen we naar station Victoria.

Vanaf daar hadden we om 15:30 de sneltrein naar Gatwick Airport. De trein zat helemaal vol en was binnen 30 minuten op het vliegveld. Op het vliegveld moesten we met een transfer van zuid naar noord en uiteindelijk konden we om 16:30 onze koffer inchecken en langs de douane.

Om 18:40 Engelse tijd vertrokken we met het vliegtuig en om 20:55 Nederlandse tijd kwamen we aan op Schiphol.

Omdat we op de heenweg via Hoek van Holland waren gegaan hadden we geen auto op Schiphol staan. We gingen dus met de trein van Schiphol naar Delft en namen vanaf daar een taxi naar huis.

Het was een hele leuke reis waarin we heel veel gezien en gedaan hebben! We hadden veel geluk met het weer, het is de hele reis warmer dan 20 graden geweest en het zonnetje scheen vrijwel de hele tijd. Kortom een geweldig weekend!

Dit was alweer het laatste deel van mijn reis naar Londen maar binnenkort komen er weer nieuwe blogposts aan!

Dit bericht heeft 0 reacties

1. Marijke Bil

Hallo Saskia,

Hartelijk bedankt voor het doorsturen van je blog.

Leuk om te lezen dat jullie een mooi weekend hebben gehad in Londen.

Wij waren vorig weekend in Friesland en hebben met de oldtimer de Elfstedenrit gereden.

Morgen gaan we naar Turnhout in België.

Daar is in het stadspark een grote model spoorbaan en er rijden dan veel treinen.

Daniël gaat ook een modellocomotief bouwen, dus is het interessant om daar rond te kijken.

Prettig weekend en groetjes van Daniël en oma.

2. Margret

Wowww, wat hebben jullie veel gezien! En prachtig weer…. dan heb je natuurlijk ook geweldig uitzicht van de London Eye!!