Rabac, Kroatië – Deel 3

Hoi, hier een verslag van mijn reis naar Kroatië! Samen met mijn ouders en broertje ging ik in de zomervakantie bijna 3 weken naar de kust van Kroatië!

Sinds twee jaar hebben we een grote boot waarmee we op vakantie graag gaan varen. We wilden naar een plek met mooi weer een water waar we veel konden varen en al snel besloten we naar Kroatië te gaan!

De tweede en derde week gingen we naar het dorp Rabac. Dit is een plaatsje in het bovenste deel van Kroatië.

Zaterdag 22 juli Zaterdag was weer een echte vaardag. Samen met de buurjongens voeren we een heel stuk naar een groot fjord in het zuiden. Daar hebben we een tijd gezond en gesnorkeld en nog eens stuk op de banaan achter de boot gevaren. ’s Avonds aten we pizza met de buren.

Zondag 23 juli Ook zondag begonnen we dag met een vaartocht. We voeren naar een inham waar je van de rotsen kon springen en later hebben mijn vader en Marijn nog gewakeboard. Het weer sloeg echter om en het begon te onweren. Omdat het dan niet veilig is om op het water te zijn gingen we terug naar de haven en bleven we daar een tijd zitten kijken naar alles wat daar gebeurde. Aan het eind van de middag klaarde het weer op en voeren we een stuk naar het noorden tot we de veerboot tegenkwamen die naar andere steden voer.

Maandag 24 juli Maandag was er slecht weer voorspeld dus reden we met de auto naar het plaatsje Rovinj. Tijdens een eerdere vakantie in Kroatië waren we hier ook al geweest. We liepen een hele tijd rond in het stadje en merkten eerst niks van de slechte weersvoorspelling. We waren net in de haven bij superjachten aan het kijken toen het weer opeens omsloeg. Het begon heel hard te waaien en later ook regenen. Na een tijd rondgekeken te hebben naar alle boten die snel de haven inkwamen besloten we droog in een restaurant te gaan zitten om lekker te eten. Na het eten was het weer ook helemaal opgeklaard en liepen we nog een tijdje door de stad.

Dinsdag 25 juli Dinsdag was het weer heerlijk weer en hebben we weer de hele dag gevaren. We voeren een heel stuk langs de kust en naar de noordpunt van het eiland Cres.

Woensdag 26 juli Woensdag was het weer regenachtig en gingen mijn moeder en ik een stuk lopen over de boulevard van Rabac. Mijn vader en broertje lieten zich niet tegenhouden door het weer en gingen wel varen.

Donderdag 27 juli Deze dag was eigenlijk een extra vakantiedag. We hadden we camping tot deze dag geboekt maar omdat we zondag een verjaardag wilden vieren in Sittard kwam het beter uit als we nog een dagje langer zouden blijven. We pakten daarom onze spullen in en reden van Rabac naar zuid-Istrië waar we de boot in het water legden. Daar voeren we een hele dag rond het zuidpunt van Kamenjark. Voor die nacht hadden we via airbnb een appartement in Losinj gehuurd.

Vrijdag 27 juli Vrijdag begon de terugweg naar huis en reden we de hele dag tot we in Ingolstadt aankwamen. We hadden die dag 11 uur over 700km gedaan door alle files bij de landgrenzen. ’s Avonds overnachtten we op een camping met de kleine tentjes en aten we in het restaurant van de camping.

Zaterdag 29 juli Zaterdag was weer een lange reisdag waar we van Ingolstadt naar Sittard reden (600km). Daar overnachtten we bij mijn opa en oma en zat de vakantie er al weer op!

Dat was het verslag van onze vakantie naar Kroatië, het was een heerlijke vakantie!

Dit bericht heeft 0 reacties

1. John

Heel leuk om te lezen, wij zitten nu op een camping in Rabac en hebben voor morgen een speedboot gehuurd. Hopen ook dolfijnen te zien!