Je bekijkt nu Ardèche, Frankrijk

Ardèche, Frankrijk

Bonjour! In juli waren Luuk en ik lekker een weekje op vakantie. Eigenlijk was het plan naar Duitsland te gaan maar door het slechte weer besloten we toch naar de zon te vertrekken. We hebben genoten van een weekje in Zuid-Frankrijk in de Ardèche!

Woensdag 26 juli
Dinsdagnacht vertrokken we met de tent en auto naar Zuid-Frankrijk. Na de hele dag gereden te hebben kwamen we eind van de middag aan op onze camping ‘Les Silhols’ in Lagorce. Een rustige camping maar met zwembad in een mooie omgeving.

De rest van de middag hebben we de tent geïnstalleerd en lekker bij het zwembad gelegen. Even chillen na de lange autorit.

Donderdag 27 juli
Donderdag besloten we op pad te gaan naar het mega toeristische plaatsje ‘Vallon-Pont-d’Arc’. We hadden toevallig ook nog de dag gekozen dat er een toeristenmarkt was dus het plaatsje was overspoeld met mensen. Na een rondje gelopen te hebben besloten we dat het tijd werd om af te koelen. We namen de shuttlebus naar ‘Plage Pont d’Arc’, een van de meest toeristische plaatsen bij de Ardèche. Maar ondanks de drukte was het er erg mooi en hebben we genoten van het koele water van de rivier en de vele botsingen met kano’s (de bekende kanoroute over de Ardèche kwam langs dit punt).

Vrijdag 28 juli
Vrijdag stond er een culturele dag op de planning. ’s Ochtends hebben we ‘Château de Grignan’ bezocht, een mooi kasteel bovenop een rots. Vanuit daar heb je mooi uitzicht over de omgeving en wijnvelden. Daarna zijn we langs de Decathlon gegaan voor een nieuw kooktafeltje en extra slaapzak. Hoewel het overdag zo’n 30 graden is koelde het ’s nachts vrij snel af.

‘s Middags hebben we lekker gechilld bij de ‘l’bie rivier’. Hier was het een heel stuk rustiger dan de dag ervoor!

Zaterdag 29 juli
De rivier Ardeche staat bekend om de mooie kanoroutes. Toen we in het plaatsje Vallon Pont d’Arc waren hadden we een kanotocht voor deze geboekt. De dame daar had ons ingeschat als erg sportief en had ons aangeraden de route van 24 kilometer aangeraden. Dat zou namelijk ‘maar’ 4 uurtjes kanoën zijn. Uiteindelijk was het een pittige tocht en had het van ons wel de helft korter gemogen haha. Maar alsnog een prachtige omgeving en mooie ervaring.

Zondag 30 juli
Na de pittige kanotocht van de dag ervoor begonnen we dag rustig aan. We hebben we lekker in de zon gelegen en gezwommen bij het zwembad van de camping. Daarna zijn we naar de ‘Aven d’Orgnac’ grotten op 121 meter diepte geweest, echt heel erg mooi en bijzonder! Sommige van de druipstenen waren wel 3 meter hoog.

‘S middags hebben we het middeleeuwse dorpje Balazuc bezocht, waar we hebben gezwommen in de rivier en lekker gegeten hebben.

Maandag 31 juli
Maandag hebben we bij een rivier in de buurt gechilld, een hele mooie omgeving!

Daarna zijn we nog wat wijn gaan proeven bij een lokale wijnboer. Het is maar goed dat ik ooit op de middelbare school wat Frans heb gehad want ondanks dat het toeristische plaatjes zijn red je het niet overal met Engels. ’s Middags hebben we lekker op de camping gezeten en gezwommen in het zwembad.

Dinsdag 1 augustus
Dinsdag hadden we een vette activiteit geboekt, namelijk Canyoing! We hebben geziplined, over rotsen geklommen, eraf gesprongen (8 meter hoogte) en van watervallen afgegleden. Echt heel erg leuk om te doen!

Woensdag 2 augustus
Woensdag zijn er naar het plaatsje ‘Vogüé’ geweest. Hier hebben we rondgelopen, het kasteel bezocht en lekker aan de rivier gelegen.

’s Avonds hebben we gegeten bij een leuk restaurantje in Lagorce, waar we nog een prachtige zonsondergang zagen.

Donderdag 3 augustus
Zuid-Frankrijk staat bekend om haar wijnen dus daar wilden we iets meer over weten. Donderdag hebben we een rondleiding gekregen over een van de vele wijndomeinen hier. Leuk om wat meer te weten te komen over het proces rondom wijnmaken!

‘S middags hebben we het plaatje ‘Ruoms’ bezocht en zijn we nog voor de laatste keer naar de rivier gegaan.

Vrijdag 4 augustus
Vrijdag was het helaas alweer tijd om de spullen in te pakken en terug naar huis te rijden. We hebben een heerlijke vakantie gehad en genoten van de mooie omgeving en het prachtige weer!