Tenerife – Update 1

Hola, heel iets anders dan mijn updates over het studeren in Valencia! Namelijk mijn eerste dagen in Tenerife en op mijn stage bij de duikschool!

Nog even over zaterdagavond 27 januari

Na wat vertraging vertrokken we gelukkig uiteindelijk naar Tenerife. Ik was helemaal vergeten dat Tenerife een tijdverschil van een uur heeft. In het vliegtuig keek ik wat bezorgd naar de tijd omdat ik dacht dat we een uur te laat aankwamen en mijn pick-up van het hostel lang te stond te wachten. Toen ik eenmaal geland was sprong de tijd van mijn telefoon naar de goede tijdzone en bleek het gewoon de verwachtte tijd te zijn haha!

Ik werd naar het hostel gebracht en sliep op een kamer met 3 andere kamergenoten. De kamer zag er prima uit dus het is een prima verblijfplaats voor de komende dagen! Ik heb nog geen appartement gevonden (online waren het alleen maar toeristenwoningen) dus zit de eerste week in een hostel en ga vanaf daar verder zoeken.

Zondag 28 januari

Zondag begon ik meteen met de toeristische tour! Ik liep een heel stuk over de boulevard en genoot van het heerlijke weer! ’s Middags had ik afgesproken met Nederlandse Irini en Anna, zij lopen beide ook stage bij 12 Dive en we waren samen van plan samen naar een appartement te zoeken, dit was dus een kennismaking. Het was heel gezellig en leuk dat er meer meiden van mijn leeftijd stagelopen! ’s Avonds at ik bij samen met hen en ging ik al vrij vroeg terug naar het hostel. Maandag was namelijk mijn eerste dag bij de duikschool!

Maandag 29 januari

Rond half 9 was ik bij de duikschool, die zit in een luxehotel (Hotel Isabel). We begonnen met het ondertekenen van het contract, kregen een rondleiding door alle gebouwen en kregen uitleg over het bedrijf. Mijn eerste indruk was erg goed!

Daarna moesten we meteen aan de studie! Omdat ik een marketingstage heb en het product ga promoten moet ik het product eerst wel kennen. Daarom moet ik eerst een duikcursus doen (heel vervelend 😊 ) en we begonnen vandaag met de theorie. We doen de PADI open water course en moeten een theorieboek met 5 hoofdstukken leren. We kregen uitleg met films en opdrachten. Heel leerzaam maar wel vermoeiend!

Dinsdag 30 januari

Dinsdag begon goed, we mochten namelijk het echte duiken leren in het zwembad van het hotel! We moesten alle gebaren onder water leren en een aantal ‘noodsituaties’ oefenen zoals het verliezen van je masker of geen lucht meer in je tank hebben.

’s Avonds kocht ik wat stokbrood  die ik aan het strand op at.

Woensdag 31 januari

Woensdag was het dan zover, onze eerste duik in zee! We pakten alle spullen in en maakten ons klaar. Het was supermooi onder water, heel veel vissen om te zien! Voor de eerste paar duiken is het beter om geen camera mee te nemen (dan raak je te veel afgeleid) maar binnenkort zal ik vast mooie foto’s kunnen delen!

Na de duik lunchten we bij een café aan het strand. Ik was van het uitzicht aan het genieten toen ik opeens in de verte op het water een dolfijn zag! Het duurde even maar uiteindelijk zagen we een hele groep dolfijnen zwemmen, heel erg leuk om te zien! Ik hoop heel erg dat ik die ook nog een keer onderwater tegenkom als ik aan het duiken ben!

’s Avonds gingen we met de hele groep van 12Dive gezellig uiteten.

Donderdag 1 februari

Donderdag was mijn laatste dag in het hostel, helaas hebben we in de tussentijd nog geen appartement kunnen vinden. De meeste appartementen zijn bedoeld voor toeristen en zijn erg duur. Gelukkig was er nog een klein kamertje vrij in het appartement van een van de duikinstructeur waar we nu tijdelijk kunnen verblijven tot we iets anders gevonden hebben.

Vandaag hadden we een dag op kantoor om daar alles te leren. We leerden over facturen, onze marketingactiviteiten en andere zaken. Interessant!

Vrijdag 2 februari

Vrijdag hadden we onze tweede duik. Weer heel erg leuk en veel dingen gezien! Ook hier heb ik nog geen foto’s van. De rest van de dag werkten we op kantoor.

Zaterdag 3 februari

Bij veel toeristische bedrijven gaan de activiteiten in het weekend gewoon door. We moesten daarom ook aanwezig zijn op zaterdag om te leren wat ze op zaterdag allemaal voor werk deden.

’s Avonds ging ik samen met Irini naar het uitgaansgebied en hadden we een hele gezellige avond! Het waren vooral dronken Engelse toeristen dus we moeten nog even opzoeken of er nog een gebied met meer locals is.

Zondag 4 februari

Zondag besloten we bij te komen van de drukke week en een stranddagje te houden, heerlijk met de zon!

En toen zat mijn eerste week er al gewoon helemaal op! Ik moet wel erg wennen aan mijn nieuwe leven. Ik vind alles wat ik hier doe superleuk maar het zijn vooral de lange werkdagen waar ik aan moet wennen. Toch iets anders dan ik Valencia gewend was.

Ik merk ook dat het hier lastiger is om naar iets in de omgeving te reizen. Je bent al snel uren onderweg met de bus en hebt eigenlijk echt een huurauto nodig om ergens te komen. Gelukkig zal ik meer van het eiland kunnen ontdekken als ik bezoek hier heb!

Het is dus allemaal nog nieuw en we werkweken wennen maar ik heb het nu al heel erg naar mijn zin. Het klimaat op het eiland is helemaal mijn ding (ik loop het grootste deel van de tijd in mijn korte broek) en het eiland zelf is heel mooi en bijzonder met het vulkanische landschap.

Volgende week zal het iets normalere kantoorleven van start gaan! Lees daar meer over in update 2!