Je bekijkt nu Rovinj, Kroatië

Rovinj, Kroatië

Dober dan! Met een beetje vertraging dan toch nog mijn blogpost van mijn vakantie in Kroatië afgelopen zomer! Samen met Lois ging ik Melissa een weekje opzoeken in Rovinj. Melissa’s familie is Kroatisch en zij wonen al jarenlang op een kleine boerderij in Bale. Ze hebben daar dieren en verbouwen hun eigen groente en wijn, ze zijn zelfvoorzienend. Sinds afgelopen jaar hebben ze een deel van de boerderij omgebouwd tot Bed en Breakfast zodat ze nu ook gasten kunnen ontvangen. Hun B&B, ‘farmhouse Cubani’  is echt prachtig gelegen en geeft echt ‘mama mia vibes’. Melissa heeft daar de hele zomer gewerkt en Lois en ik wilden het ook met onze eigen ogen komen bewonderen!

Maandag 23 augustus

Maandag vlogen Lois en ik eind van de middag vanaf Rotterdam naar Pula. Na een prima vlucht werden we daar opgehaald door Melissa en haar moeder en kon onze vakantie echt beginnen! Na onze spullen te hebben afgezet bij de Bed en Breakfast besloten we meteen de stad in te gaan om de vakantie goed in te luiden.

Dinsdag 24 augustus

De eerste nacht verbleven we in de B&B en stonden we ’s ochtends op tijd op om te helpen met het ontbijt. Daarna zijn Lois en ik Rovinj centrum ingegaan waar we rond hebben gelopen en lekker geluncht hadden.

’s Middags zijn we met een vriend en neef van Melissa het water op gegaan, zij hadden daar een bootje in de haven liggen. Het was heerlijk weer en we hebben de rest van de middag voor anker voor een eilandje gelegen. ’s Avonds aten we bij een visrestaurant in de buurt van Poreç, daar moesten we even geduld hebben maar hadden we uiteindelijk op echte zuidelijke tijd rond 23:00 ons avondeten.

Woensdag 25 augustus

Omdat de B&B verder volgeboekt was verbleven we de overige dagen in een klein appartementje in het centrum van Rovinj. Melissa moest af en toe nog heen en weer om daar te werken dus Lois en ik besloten woensdag een lekker dagje strand te houden. ’s Ochtends lagen we op de rotsen bij het centrum van Rovinj en ’s middags gingen we samen met Melissa naar een strandje voor locals bij Bale.

’s Avonds gingen we naar de B&B om daar te eten en een rondleiding op de boerderij te krijgen. Heel mooi om te zien hoe daar alles verbouwd wordt en echt nog duurzaam geleefd wordt.

Donderdag 26 augustus

‘s Ochtends stond er voor Lois en mij een duik op het programma. Hoewel het leuk was om samen met Lois een keer te duiken viel de plek een beetje tegen omdat er vrij weinig te zien was. Een uitbreid filmpje en wat meer info over de duik is te vinden in deze blogpost !

Na de duik gingen we naar de B&B om lekker te lunchen, de oma van Melissa kan heerlijk koken en het feit dat de groenten van het eigen land kwamen maakte het nog extra bijzonder.

Daarna reden we in ongeveer een uurtje naar het binnenland waar we een lokale wijnproeverij deden. Op de terugweg stopten we nog in Motovun, een dorpje boven op een heuvel met mooi uitzicht over het heuvelachtige gebied.

Vrijdag 27 augustus

Vrijdag besloten Lois en ik weer het centrum in te gaan. S ochtends was het een beetje regenachtig maar uiteindelijk klaarde het gelukkig nog op. We hebben de kerktoren beklommen waardoor we mooi uitzicht over de hele stad hadden, lekker gegeten en nog op het strand van de zon genoten.

S avonds hebben we nog gezellig op wat terrasjes in het centrum gezeten.

Zaterdag 28 augustus

Zaterdag was het alweer tijd om terug te gaan naar huis. Het was slecht weer dus dat maakte het iets makkelijker om weer te vertrekken. Melissa bracht ons naar het vliegveld in Pula en na een prima vlucht kwamen we weer aan in Rotterdam.

Kroatië blijft een prachtig land en ik zou hier zeker nog een keer terug willen gaan!