Tenerife – Update 10

Hier update 10! Na een hele leuke week met mijn vader stond een week later het volgende bezoek voor de deur, mijn moeder en broertje (Marijn)!

Vrijdag 20 april t/m donderdag 26 april

Nadat mijn vader weg was begon mijn ‘normale’ leventje weer. Vrijdagavond ging ik nog wat drinken met Irini en haar zus die op bezoek was. Zaterdag werkte ik de hele dag op kantoor. Zondag was mijn vrije dag maar helaas was het vrij bewolkt en zelfs een beetje regenachtig. Ik besloot daarom een lekker rustig dagje te houden om even bij te komen van mijn week met veel activiteiten.

Maandag, dinsdag, woensdag en donderdag werkte ik weer op kantoor maar gelukkig had ik iets om naar uit te kijken!

Vrijdag 27 april

Vrijdag was de dag dat mijn moeder en Marijn zouden aankomen in Tenerife!

Normaal gesproken gaan we vrijwel altijd met het hele gezin op vakantie (ze waren me in Valencia ook met zijn drieën kwamen opzoeken) maar dit keer was het handiger voor hen om me gesplitst te bezoeken. Mijn broertje studeert aan het scheepvaartcollege en kon alleen in de meivakantie een week weg. Hoewel het hem wel erg leuk had geleken mag hij vanwege problemen met zijn oren niet duiken. Mijn moeder heeft een keer eerder gedoken maar vond het vrij spannend en had eigenlijk geen behoefte om dat nog een keer te doen.

Omdat mijn vader wel graag de meerdaagse duikcursus wilde doen was het handiger dat hij samen met Krijn op bezoek kwam voor een ‘duikvakantie’ en daarna mijn moeder en broertje voor een ‘normale’ vakantie. Dit was ook leuk voor mij omdat ik zo twee keer bezoek had, maar wel gek dat het zolang geleden is dat we met het hele gezin samen waren!

Om 18:00 landden ze op het vliegveld en een paar uur later zagen we elkaar bij het appartement waar mijn moeder en Marijn een week zouden verblijven, heel fijn om elkaar weer te zien!

Zaterdag 28 april

Zaterdag had ik vrij en begonnen we de dag met een rondleiding door mijn huis. Daarna liepen we door naar het strand waar we een tijdje op de boulevard liepen en op het strand van de zon genoten. Mijn broertje houdt ontzettend van varen en omdat ik het erg leuk had gevonden om met mijn vader en Krijn een bootje te huren besloten we dat weer te doen. We deden dezelfde route en hoewel er wel wat meer golven dan de vorige keer waren was het weer heel leuk!

’s Avonds gingen we eten bij mijn favoriete Chinese restaurant in de haven, het was weer erg lekker!

Zondag 29 april

Na zondag wat te hebben uitgeslapen besloten we een auto te huren zodat we rond konden rijden over het eiland. We reden naar Los Gigantes, een enorme rotswand langs de kust. In dit kustgebied zwemmen scholen met dolfijnen en walvissen en daardoor heb je voor veel boottours bijna 100% garantie om dolfijnen te zien. Er zijn ontzettend veel verschillende organisaties die boottochten organiseren. Je hebt snelle boten of langzame en er zijn ook boten waar je een halve middag weg bent en bijvoorbeeld ook aan boord luncht. Dit is zeker een aanrader om te doen als je in Tenerife bent!

Wij besloten om met ‘El rápido’ (‘de snelle’) mee te gaan, een rib die eruitzag alsof hij wel wat snelheid kon maken. Een uur lang voeren we langs dolfijnen en maakten we nog een korte stop bij de baai van Masca. Dit is een baai die via een rotspad uitkomt bij het dorpje Masca in een mooie groene vallei.

Na de boottocht reden we door naar Los Christianos. Ik bezocht met mijn moeder wat winkeltjes terwijl Marijn rondliep in de haven. Vanuit Los Christianos vertrekken meerdere veerponden, onder andere naar Gran Canaria en La Gomera, dus er was van alles te zien. We aten bij een restaurantje met uitzicht op het strand en de haven.

Maandag 30 april

Maandag was het tijd om de Teide te bezoeken! We reden met de huurauto naar de vulkaan en waren weer onder de indruk van het landschap. Het lijkt echt een beetje op een maanlandschap, alsof je op een andere planeet bent. Het is dus zeker een aanrader om hier met een huurauto naar toe te gaan. Zelfs als je niet met de kabelbaan gaat is het landschap rond te vulkaan erg indrukwekkend en bijzonder.

Het weer leek goed te zijn en nadat we kaartjes gekocht hadden, maakten we nog een wandeling totdat we naar boven konden. Het is namelijk altijd erg druk bij de kabelbaan (er zijn maar 2 wagentjes) en daarom krijg je een kaartje met een tijdslot.

En toen was het eindelijk zover, naar boven op de vulkaan! Bovenaan was het koud (-1), dus ik was blij met mijn lange broek en twee vesten. Hoewel we niet zo heel ver konden kijken (er waren veel wolken) hadden we toch mooi uitzicht en was het heel bijzonder om boven te zijn!

Na de Teide reden we door naar een plaatsje in de buurt van Puerto de la Cruz in het noorden van het eiland, La Oratrava. Hier liepen we wat rond om het plaatste te bekijken en aten we wat. Daarna reden we weer terug naar Adeje.

Dinsdag 1 mei

Dinsdag was voor mij een werkdag maar had ik wel leuke klanten, Marijn en mijn moeder zouden namelijk een ochtend komen snorkelen! Ik haalde ze met de bus op bij hun appartement en we reden naar het plaatsje ‘Abades’ om te snorkelen. Een uur lang zwommen we rond en zagen we veel soorten vissen en roggen. Abades is een plek waar ik vrij vaak kom om te duiken en ook mijn vader heeft hier duiken gemaakt. Leuk dat ze op die manier toch een beetje hebben kunnen zien wat wij tijdens onze duiken zien!

Woensdag 2 mei

Woensdag moest ik de hele dag werken en gingen mijn moeder en Marijn met een georganiseerde tour naar Masca en de Teide. De weg bij Masca is behoorlijk lastig om te rijden. De weg is een kronkelweg door de bergen met veel haarspeldbochten. De weg zelf is geasfalteerd en is prima om te rijden, maar hij is eigenlijk net te smal om twee auto’s elkaar te passeren. Op het moment dat er dus een tegenligger komt is het puzzelen om langs elkaar te passen (er rijden ook nog eens tourbussen op die weg). Het kan zijn dat je midden in een bocht op weg naar boven moet stoppen en als je dan een huurauto met niet zo’n sterkte motor hebt, kan het best stressvol zijn om weer met de hellingproef weg te rijden. Een tip is dus als je twijfelt of je er wel zelf moet rijden om met een organisatie Masca te bezoeken. Dit had ik ook gedaan toen mijn vriendinnen uit Valencia er waren.

Aan het eind van de dag zagen we elkaar weer en gingen we vroeg naar bed, donderdag werden we namelijk vroeg opgehaald voor de volgende excursie!

Donderdag 3 mei

Onze wekker ging deze dag erg vroeg… om 7:10 werden we voor het hotel opgehaald door de bus. We gingen namelijk naar La Gomera! Vanuit Costa Adeje, waar ik woon, heb je goed uitzicht op dit eiland en ik wilde er al lange tijd heen. Dit is een eiland waar vooral veel wandelaars komen en het scheen prachtige natuur te hebben.

We vertrokken met een bus vol toeristen naar Los Christianos. Daar stapten we op de veerboot naar La Gomera.

De rest van de dag reden we met de bus over het eiland. We hadden een beetje pech met het weer, het was bewolkt met wat miezerregen. Het eiland en de natuur deed ons denken aan de noordkant van Tenerife!

Tussen de middag hadden we nog een bijzondere lunch. Na het eten kregen we namelijk een demonstratie van de ‘fluittaal’ van La Gomera. Omdat de locals soms kilometers ver van elkaar waren en toch wilden communiceren gebruikten ze een speciale fluittaal om toch te kunnen praten. Ik dacht eerst dat ze verschillende fluitjes voor verschillende woorden hadden, maar ze bootsten gewoon precies de klanken van de uitspraak van de woorden na.

Eerst werden er verschillende woorden gezegd en door een ober nagefloten en na een tijdje werden er dingen in de kamer verstopt en mensen geïnterviewd. Daarna kwam er een andere ober die via de fluittaal van de andere ober alle informatie kreeg. En ja hoor, hij kon alle verstopte voorwerpen vinden en wist de namen en leeftijden van de geïnterviewde mensen. Heel bijzonder!

Ik vond het heel leuk om La Gomera gezien te hebben maar denk niet dat het een vakantiebestemming voor mij zou zijn, ook weer goed om te weten!

’s Avonds was het tijd om afscheid te nemen van mijn moeder en Marijn. Ze zouden vrijdag weer terugvliegen en ik moest vrijdag weer aan de slag op kantoor. We hebben een superleuke tijd gehad samen en ik vond het echt heel jammer dat ze weer naar huis gingen. Het was echt fijn om ze weer te zien na zo’n lange tijd!

Dat was alweer een week voorbij. De tijd vliegt hier maar gelukkig heb ik nog even te gaan. Volgende week ga ik beginnen met mijn ehbo cursus en de PADI rescue diver cursus, weer leuke dingen op de planning dus!