Je bekijkt nu Curaçao

Curaçao

Bon día! Afgelopen week ben ik op vakantie naar Curaçao geweest! Naast dat we van het heerlijke weer genoten hebben we ook nog veel bezocht en gedaan, het was een topvakantie!

Donderdag 6 januari

Donderdag stonden we al vroeg op Schiphol, onze vlucht vertrok namelijk al om 9:00. Na een lange vlucht van zo’n 10 uur kwamen we dan eindelijk aan op Curaçao! Met 5 uur tijdsverschil kwamen we rond 16:00 aan in ons hotel. Ik had deze reis geboekt via TUI omdat zij een goede reisverzeking aanboden die ook met covid rekening hield. Dat leek me in deze tijden wel handig. We verbleven in het ‘Trupial Inn hotel’, een aanrader! Omdat we moe van het reizen waren hebben we de rest van de dag lekker bij het zwembad in het hotel gelegen en daar ’s avonds ook gegeten bij het ‘Osteria Rosso’ restaurant.

Vrijdag 7 januari

Vrijdag waren we alweer vroeg wakker na het tijdsverschil en besloten we met de shuttle van het hotel naar Mambo Beach te gaan. Dit is een van de bekendste stranden onder toeristen en dat was te zien aan alle strandtentjes en winkels. We hadden een lekker ontbijt bij strandtent ‘Bonita’ en hebben de rest van de ochtend op het strand en in het water gechilld.

’s Middags stond er wat leuks op het programma, namelijk duiken! Jealine, een van mijn vriendinnen, werkt al een tijd bij een duikschool op het eiland en had een eerste duik voor ons geregeld. Het was prachtig onder water met allerlei koraal en gekleude vissen. In deze blogpost kun je een filmpje van deze duik vinden!

Na onze duik gingen we samen met Jealine naar een leuk lokaal restaurant, ‘Equus’. Dit restaurant is alleen vrijdagavond open en je kunt er verschillende spiezen bestellen die boven je tafel aan haakjes hangen. Erg leuk!

Zaterdag 8 januari

Zaterdagochtend konden we onze huurauto ophalen. We hadden even afgewacht met het regelen daarvan maar het bleek toch wel echt handig te zijn. Er waren niet veel auto’s meer beschikbaar (handiger om dit voor vertrek al te regelen) maar via het hotel was het toch gelukt. Nu we de auto hadden besloten we meteen naar het westen van het eiland te rijden, ‘het Westpunt’.

Als eerst stopten we bij Playa Port Marie, een prachtig wit strand met heel blauw water. Daarna reden we door het binnenland door naar Landhuis Savonet, dat vroeger bij een plantage hoorde maar nu een museum over de historie ervan was.

Daarna reden we door naar ‘Watamula hole’, een mooi stukje rotskust waar de golven door de rotsen komen. Na een korte stop bij ‘Playa Kalki’ stopten we bij ‘Playa Forti’ voor een lunch met een prachtig panorama uitzicht!

Daarna hebben we een tijd bij het ‘Grote Knip’ strand gelegen, waar tot onze verbazing een varken rondliep!

Op de terugweg stopten we bij een mooi meertje waar wilde flamingo’s waren en reden we langs het centrum van Willemstad waar de Pontjesbrug mooi verlicht was.

Zondag 9 januari

Een van de coronamaatregelen op Curaçao is dat alle toeristen op dag 3 van hun vakantie een coronatest moeten doen. Nadat we die zondagochtend in de buurt van Willemstad deden besloten we meteen een kijkje in het centrum te nemen.

Rond januari is het nog steeds regenseizoen in Curaçao en dat merkten we ook deze ochtend. Vanwege de regen besloten we een kijkje te nemen bij een Aloë Vera plantage. Toen het opklaarde vertrokken we naar het Jan Thiel strand, ook een van de bekendere toeristische stranden, waar we de rest van de middag op het strand lagen.

Maandag 10 januari

Maandag stond onze wekker erg vroeg, we gingen namelijk de Christoffelberg beklimmen! Vanwege de zon en warmte mag je na 10:00 niet meer met de klim beginnen en om de warmte helemaal te voorkomen waren we al om 7:00 in het nationaal park. Het was een pittige klim maar het uiticht was het helemaal waard!

Na onze inspannende ochtend besloten we dat het in de middag tijd was voor wat ontspanning en hebben we de rest van de middag op het Port Marie strand gelegen. ’s Avonds haalden we met Jealine eten bij een ‘Truki pan’ (de bekende Curaçaose foodtrucks’ en reden we naar een uitzichtpunt met mooi uitzicht over het eiland in het donker.

Dinsdag 11 januari

Op dinsdag was het weer tijd om te duiken! Samen met Jealine maakte ik twee bootduiken, een bij ‘Kathy’s Paradise’ en een bij ‘Newport’. Het waren weer hele mooie duiken! In deze blogpost zie je een filmpje van deze duik.

Daarna reden we naar Tugboat beach waar we snorkelden rondom het wrak van een gezonken sleepboot en genoten van de zonsondergang! In deze blogpost zie je een filmpje van het snorkelen rondom het wrak.

Woensdag 12 januari

Woensdag hadden we een leuke dagtocht op het programma staan, namelijk een trip per catamaran naar Klein Curaçao! Dit bounty eiland ligt op ruim een uur varen van het grote eiland en je kan er onder andere wandelen, snorkelen en van het strand genieten. Dit was echt een topdag!

Donderdag 13 januari

Donderdag was het helaas alweer tijd om naar huis te gaan… ’s Ochtend ontbeten we uitgebreid bij het restaurant van het hotel en lagen we nog een paar uur bij het zwembad. Maar daarna zat de reis er helaas alweer op…

We hebben echt een heerlijke vakantie gehad en Curaçao is zeker een aanrader als vakantiebestemming! Ayo te despues!